Trucuri pentru exersarea memoriei

La orice varsta, memoria este un dar de pret. Descoperiti cinci modalitati simple de a va antrena memoria si de a va pastra intreaga capacitatea de memorizare.

Faceti miscare!

Solutia cea mai eficace pentru a avea o memorie de elefant este miscarea. Este un lucru dovedit ca antrenamentul fizic poate ameliora capacitatea de invatare si ca activitatea de ordin fizic nu are decat efecte benefice asupra organismului. Nu este cazul sa va impuneti un antrenament intens, daca nu aveti timp: o jumatate de ora sau o ora de mers pe jos este suficienta.

Dormiti!

Consolidarea memoriei pe termen lung se realizeaza partial in timpul somnului. Somnul paradoxal sau somnul cu vise corespunde unei activitati cerebrale intense in cursul careia are loc fixarea datelor acumulate in timpul zilei. De asemenea, tot in timpul somnului se produce procesul de remodelare sinaptica, sinonima cu consolidarea memoriei. Pentru a va odihni cat mai bine, alegeti o saltea confortabila, beti un pahar de ceai sau de lapte caldut inainte de culcare si faceti o plimbare de seara. Nu utilizati, insa, somnifiere, pentru ca acestea perturba somnul si in special ciclul viselor.

Distrati-va!

Distractiile si socializarea sunt aliatii de baza ai memoriei. Cu cat iesiti mai mult alaturi de prieteni, participati la activitati sociale si cititi, cu atat va antrenati mai bine memoria. Activitatea de intretinere a memoriei este mai eficace daca incepe din timp, inainte de 40 de ani, astfel ca aveti tot interesul sa va implicati in cat mai multe activitati precum excursiile, jocurile de carti, sahul, invatarea unei limbi straine, lecturile.

Alimentati-va corespunzator!

Creierul are nevoie de o alimentatie bogata in proteine si aminoacizi, lipide, acizi grasi si vitamine. Atentie la regimurile hipocalorice care reduc drastic glucidele continut de cereale si carbohidrati! Zaharul este necesar pentru functionarea creierului.

Este importanta sa mancati carne, peste sau oua in fiecare zi, asigurand astfel creierului doza de proteine necesara. Preferati gatirea pe aburi, care prezerva mai bine vitaminele, si legumele si fructele crude si folositi produse bogate in acizi gras polinesaturati: rapita, soia.

Evitati alcoolul!

Alcoolul este daunator pentru creier. Cu exceptia vinului de buna calitate consumat moderat (un pahar pe zi in cazul femeilor, doua pahare pe zi pentru barbati), tot alcoolul are un potential toxic si diminueaza capacitatea de memorizare. Polifenolii continuti de vin insa protejeaza creierul impotriva declinului cognitiv.