Alimente bune pentru vedere

Radicalii liberi sunt vinovati de imbatranirea celulelor, care inseamna deteriorarea retinei si a cristalinului. Cand acestia sunt in exces, in raport cu antioxidantii, apar si problemele la nivelul componentelor celulare – proteine, lipide, ADN. De aici, imbatranirea si posibilitatea aparitiei bolilor neurodegenerative.

Vitaminele si mineralele

Alimentatia sanatoasa, vitaminele si mineralele vin in ajutorul organelor in lupta cu efectele radicalilor liberi. Cele mai eficiente sunt vitaminele antioxidante, cum sunt vitaminele A, C si E, care se gasesc in multe fructe si legume: portocale, kiwi, struguri, caise, rosii, ardei grasi, morcovi, legume cu frunze verzi, varza romaneasca, varza de Bruxelles, mazarea, fasolea verde etc. De asemenea, antioxidantii se gasesc si in nuci, in cereale, in produsele lactate sau in oua. Poate unul dintre cele mai bune fructe care pot ajuta la imbunatatirea vederii nocturne sunt afinele. Asigurati-va ca alimentatia dumneavoastra contine aceste alimente, din belsug, si puteti fi siguri ca, daca veti avea nevoie de ochelari, acest moment va surveni foarte tarziu in viata.

Luteina si zeaxantina

Luteina si zeaxantina fac parte din clasa carotenoizilor. Acestea au fost identificate ca fiind pigmenti ai retinei. Conform unor studii de specialitate, aceste substante au un efect protector impotriva anumitor forme de degenerare retiniana. Luteina si zeaxantina exista, in mod natural, in fructe si legume. Luteina se gaseste in ardeiul gras galben, in mango, in afine si in legumele cu frunze verzi. Zeaxantina se gaseste in ardeii grasi rosii, in brocoli, in porumb, salata verde, oua si citrice.

Zincul

Zincul este un alt element care este de ajutor pentru o vedere perfecta. Acesta este un oligoelement care exista in toate celulele corpului, mai ales in glandele suprarenale, in piele, in anumite parti ale creierului, in pancreas si in membranele ochiului. Femeilor li se recomanda sa consume 8 mg de zinc in fiecare zi, pentru a-si asigura aportul necesar din acest element. Acesta se gaseste in carnea rosie, carnea de pui, scoici, cereale, iaurturi si nuci de tot felul.