Aliatii nostri naturali

Atunci cand te apuci de o dieta, e bine sa gasesti sprijin. In cei de alaturi, familie, prieteni, dar si in diverse solutii ce te vor ajuta sa ajungi in timp scurt la silueta mult visata. In loc sa apelezi la tot felul de suplimente alimentare, pastile si batoane, cauta-ti aliatii in gradina. Asta nu inseamna sa cobori in fata blocului si sa rascolesti prin gradinita din fata, ci sa iei in calcul multe fructe si legume atunci cand te hotarasti ca a venit vremea unei schimbari si ca trebuie sa scapi rapid de un bagaj de kilograme nedorite.

Mama-natura s-a gandit la toate

Fructele sunt delicioase, contin o multime de vitamine si minerale bune pentru sanatatea ta si te ajuta sa-ti mentii o silueta perfecta, in timp ce mananci ceva foarte bun. Ele contin multe fibre bune, asigurandu-ti o senzatie de satietate. Aproape toate fructele care vin „din padure” sunt foarte bune pentru organismul tau – afinele, murele, fragii. La inceputul verii e bine sa consumi cat mai multe capsune (fara adaos de zahar) si cirese. Nu uita de pepeni. Toamna ai prune si struguri. E adevarat ca fructele sunt dulci, insa glucidele lor sunt compuse din fructoza, care nu e nici pe departe atat de daunatoare ca zaharul rafinat. Poate nu ti se pare important, insa culorile fructelor au si ele importanta lor. Cu cat sunt mai colorate, cu atat mintea ta le va agrea mai mult si atunci placerea consumului va fi mult mai mare.  Caise, piersici, nectarine, variantele sunt nenumarate si parca te apuca pofta doar citind, nu e asa? Poti consuma fructele proaspete (grija mare sa le speli bine inainte de a le consuma), sub forma de salate in tot felul de combinatii inedite, sau sub forma de suc. Daca detii un blender, poti chiar combina fructe variate si chiar unele legume (de exemplu morcovi si telina) pentru obtinerea unor sucuri delicioase si extraordinar de sanatoase.  Nu adauga zahar in ele, pentru ca sunt suficient de dulci si nu ai nevoie de calorii in plus degeaba.

Citricele sunt foarte bune pentru dieta ta, ele putand fi consumate tot timpul anului. Cu ajutorul unui storcator manual sau automat poti obtine chiar sucuri delicioase din citrice, care vor inlocui cu succes sucurile dulci si acidulate de la magazin, care nu-ti fac decat rau, din toate punctele de vedere.

Legumele, de asemenea, sunt de partea ta atunci cand vine vorba de o alimentatie sanatoasa. Usturoiul, ceapa, rosiile, castravetii, morcovii consumati cruzi, toate sub forme de salate delicioase, constituie arme de incredere in lupta impotriva kilogramelor in plus. Fasolea verde este foarte buna, in diverse combinatii. Grija mare, insa, la fasolea boabe, mai ales daca e conservata. De fapt e bine sa consumi fructele si legumele pe cat posibil crude, cand sunt proaspete. Fierte si mai ales conservate, isi pierd din proprietatile benefice si pot deveni inamici ascunsi ai dietei tale.

Ai grija, insa, la banane si avocado. E adevarat ca ele sunt alimente complexe si consumate in cantitati mici sau in anumite amestecuri au efecte benefice asupra starii tale generale, insa consumate in cantitati mari nu te vor ajuta sa slabesti. Din contra, te vei intreba de ce se incapataneaza acul de la cantar sa stea in loc, cand tu consumi doar fructe si legume.

E bine sa stii ca multe fructe sau legume pot fi folosite si ca medicamente naturiste. Unele dintre ele pot fi folosite pe post de laxativ, unele ajuta la tratarea racelii si gripei, in plus consumul constant de fructe si legume ajuta la reducerea secretiei gastrice – mai putina pofta de mancare falsa.