Trucuri dovedite stiintific pentru a uita de foame (partea a II-a)

Stomacul dumneavoastra protesteaza de fiecare data cand incercati sa il privati de ceea ce crede ca i se cuvine, in cantitatile cu care l-ati obisnuit. Organismul dumneavoastra iese la atac in momentul in care simte ca mancarea este mai putina, chiar daca ati redus voit consumul, si elibereaza cantitati mai mari din hormonul grelina, responsabil cu pofta de mancare, pentru a va convinge sa il alimentati. Nu cedati! Chiar daca suntem cu totii echipati cu acest sistem de protectie anti-regim, exista modalitati prin care putem reusi.

Putina grasime nu strica

Nu este bine sa eliminati definitiv grasimile din alimentatie. Spre exemplu, acidul oleic, o grasime nesaturata care se gaseste in uleiul de masline, in nuci si in fructele de avocado, ajuta la domolirea senzatiei de foame. Un studiu de specialitate a ajuns la concluzia ca, in timpul digestiei, acidul oleic se transforma intr-un compus care declanseaza indirect o curba descendenta pentru senzatia de foame.

Pregatiti-va sa transpirati

Se pare ca efortul fizic nu este bun numai pentru arderea caloriilor, ci ne ajuta si sa consumam mai putine. Conform rezultatelor unui studiu, 60 de minute de exercitii cardio de intensitate ridicata pot reduce apetitul chiar si pentru doua ore dupa efectuarea lor. Exercitiile scad nivelul de grelina si cresc cantitatea de hormoni din corp responsabili cu ameliorarea senzatiei de foame. Pentru a maximiza efectele, sporiti intensitatea exercitiilor cardio, alternand perioadele de efort intens cu perioade de odihna.

Mestecati guma

Un alt studiu publicat recent a ajuns la concluzia ca aceia dintre noi care mesteca guma o ora dimineata consuma cu 67 de calorii mai putin la masa de pranz, fara sa compenseze mancand mai mult la celelalte mese. O explicatie pentru acest lucru ar fi ca procesul de masticatie stimuleaza nervii conectati la regiunea craniana responsabila cu senzatia de saturatie. Asadar, mestecati guma fara zahar timp de o ora, ca sa nu mestecati alte mancaruri si pierdeti si 11 calorii, numai in urma procesului de masticatie. Tot e ceva, nu?

Puneti banii pe grapefruit

Un studiu din SUA a demonstrat ca grapefruitul are calitati foarte bune care va pot ajuta la slabit. Subiectii care au consumat jumatate de grapefruit la fiecare masa au slabit in medie 1,8 kilograme, in trei luni. Acest rezultat foarte bun se datoreaza faptului ca, dupa mese, grapefruitul reduce nivelul de insulina, hormonul care regularizeaza nivelul de zahar in sange si metabolizarea grasimilor. Merita sa incercati.