Savureaza alimentele toamnei!

Toamna, pietele sunt locurile perfecte pentru a gasi fructe si legume de sezon, fructe, legume si branza… Datorita importurilor, pe unele dintre ele le putem manca nu numai toamna, indiferent de anotimp.

Fructele si legumele. Toamna marcheaza inceputul sezonului anumitor fructe cum ar fi portocalele sau clementinele, legumele bogate in vitamina C (cum ar fi broccoli). In acest anotimp, vitamina C ne ajuta sa rezistam mai bine la infectii, pe care le captam mai usor in aceasta perioada si in timpul iernii (raceala, angina si oboseala). Legumele toamnei sunt bogate si in alte vitamine, cum ar fi betacarotenul, acidul folic, in fibre (pentru reglarea tranzitului intestinal), in antioxidanti, care incetinesc imbatranirea celulelor noastre. Acestea sunt bogate in apa si au foarte putine calorii.

Castanele. Castanele sunt foarte bogate din punct de vedere energetic (174kcal/100g), posedand niste caracteristici nutritionale foarte interesante. Abunda in glucide sub forma de amidom. Au o cantitate foarte mare de fibre, in schimb, contin foarte putine lipide si proteine. Mancand castane, va veti satisface necesarul de potasiu si intr-o masura mai mica de calciu si de magneziu. Castanele se tin in frigider in locul special pentru legume si le puteti fierbe in apa, la cuptor sau le puteti frige in tigaie.

Strugurele, cel mai bine vandut fruct al toamnei. Foarte dulce, mangaiat de razele soarelui, strugurele este fructul tonusului si al energiei. Acesta contine cantitati importante de minerale (potasiu) si de vitamine. Strugurele negru este mai bogat in vitamine decat cel alb. Fibrele din struguri au un usor efect laxativ. Aveti grija la samburi, deoarece sunt mai greu de digerat.

Branza. Anumite tipuri de branza sunt cele mai bune toamna! Este vorba aici despe cele care au aluatul moale. Branza este cea mai importanta sursa de calciu dar si de proteine. Toamna este un anotimp intermediar in care corpul are nevoie sa isi reincarece bateriile pentru a se pregati pentru venirea iernii. O cura de detoxifiere va poate ajuta in acest sens.

La ce va ajuta o dieta toamna? Va va ajuta sa va faceti plinul de vitamine si de minerale inainte de venirea iernii, in felul acesta va veti putea proteja de micile infectii de sezon. Detoxifiindu-va corpul, veti putea lupta impotriva oboselii care are tendinta sa se instaleze la inceputul toamnei. Cat trebuie sa dureze? Intr-o perioada stresanta, incercati sa tineti o dieta mai blanda, de o luna pentru a va echilibra felul in care mancati. In perioada vacantei puteti opta pentru o monodieta. Dieta de o saptamana bazata pe strugure va va permite sa va curatati corpul, rapid si bland, stimuland rinichii si sitemele limfatice.

Secretele unei diete de toamna reusita. Puteti asocia binefacerile luminoterapiei curei voastre de detoxifiere, pentru a imbunatati imunitatea corpului. Ganditi-va sa introduceti hasma in meniul vostru. Este plina de selenium, are un gust foarte bun si imbunatateste circulatia sangelui.

Top 10 alimente de toamna  cu care va puteti detoxifia organismul.

  • Para: bogata in fibre, facorizeaza tranzitul intestinal.
  • Pruna: contine foarte multi antioxidanti, potasiu, ajutand la curatarea rinichilor.
  • Vanata: diuretica, permite drenajul lipidelor in sange.
  • Conopida: bogata in fibre si potasiu, ajuta la buna functionare a rinichilor.
  • Broccoli: este un cokteil de vitamine si de oligoelemente, participand la eliminarea toxinelor.
  • Strugurele: este bogat in antioxidanti datorita polifenolilor pe care ii contine, detoxifica corpul.
  • Banana: are proprietati antiacid, care usureaza digestia.
  • Andiva: este 95% compusa din apa, este o sursa importanta de potasiu.
  • Mararul: este bogat in antioxidanti, lupta impotriva crampelor musculare si favorizeaza digestia.
  • Napul: este plin de vitamine (C, B) si de oligoelemente (potasiu, fier, zinc), favorizeaza tranzitul intestinal datorita fibrelor pe care le contine.