Reguli de aur pentru un regim reusit (III)

Exista o moda si pentru regimuri. Acum ceva vreme era suficient sa nu mai mancam paine si scapam… Mai tarziu, trebuia doar sa ne ferim de grasimi… Mai nou, odata cu sutele de teorii legate de sutele de metode de slabit, nu e nevoie decat sa bem zeci de litri de apa pe zi, sa ne hranim o saptamana numai cu supa de varza, sa mancam numai in functie de grupa sanguina, de pH, de fazele lunii, de zodie, de…, de…, de…  Fie ca functioneaza sau nu, toate aceste metode au un oarecare farmec, daca asta ne intereseaza la ele… Dar noi cautam rezultate. De aceea va impartasim legile nescrise ale unui regim reusit, cele care conteaza cu adevarat.

Acceptati ca organismul uman nu are nevoie de atata mancare!

In general, cantitatea de alimente pe care o consumam zilnic este mult mai mare decat nevoile organismului. Daca luam in calcul si faptul ca suntem, prin excelenta, sedentari, nu trebuie sa ne mai intrebam de ce obezitatea a ajuns una dintre cele mai discutate probleme ale secolului. Si totusi, de ce mancam atat? Daca ne gandim ca, inca de mici, parintii nostri ne indemnau sa nu lasam nimic in farfurie, pentru ca „nu este frumos” sau „e pacat sa aruncam”, ca si noi, la randul nostru, nu ne ferim sa ne indopam copilul, pentru ca „parca a slabit”, sau „nu prea mananca”, sau „uite, baietelul, a papat tot” etc., parte din raspuns deja l-am dat. Adaugand „nevoia” de a rontai ceva la televizor sau la cinema, pe care am creat-o fara sa ne dam seama, sau mancatul doar de placere sau de pofta, ne facem o idee despre cum s-a ajuns aici. Cert este ca acest comportament trebuie sa inceteze. Trebuie sa acceptati ca nu aveti nevoie de atata mancare si sa actionati in consecinta.

Ce se poate face?

Portionati! Cand comandati mancare chinezeasca, jumatate din portie bagati-o la frigider si uitati de ea, inainte sa va apucati sa o mancati pe cealalta. Cand gatiti, serviti mancarea pe farfurii mai mici si incercati sa nu le umpleti cu varf. Mancati incet, pentru a permite creierului sa va semnaleze ca nu va mai e foame. Veti fi surprinsa sa aflati ca va puteti satura cu mult mai putin. Intelegeti ca nu trebuie sa mancati chiar tot din farfurie! Si nu mai mancati doar de dragul de a manca.