Reguli de aur pentru un regim reusit (I)

Exista o moda si pentru regimuri. Acum ceva vreme era suficient sa nu mai mancam paine si scapam… Mai tarziu, trebuia doar sa ne ferim de grasimi… Mai nou, odata cu sutele de teorii legate de sutele de metode de slabit, nu e nevoie decat sa bem zeci de litri de apa pe zi, sa ne hranim o saptamana numai cu supa de varza, sa mancam numai in functie de grupa sanguina, de pH, de fazele lunii, de zodie, de…, de…, de… 



Fie ca functioneaza sau nu, toate aceste metode au un oarecare farmec, daca asta ne intereseaza la ele… Dar noi cautam rezultate. De aceea va impartasim legile nescrise ale unui regim reusit, cele care conteaza cu adevarat.

Alegeti fibrele, hranitoare si slab calorice!

Alimentele bogate in apa si fibre sunt mai voluminoase, dar contin mai putine calorii. Spre exemplu, o cana de capsuni contine cam acelasi numar de calorii ca o prajitura mica, dar este mult mai satioasa. Recent, in SUA a fost efectuat un studiu in care s-au comparat calitatile nutritive ale alimentelor bogate in fibre cu alte tipuri de alimente. Rezultatele au demonstrat ca, desi au primit aceeasi greutate de mancare, subiectii din grupul in care s-au mancat alimente bogate in fibre au consumat, de fapt, cu 30% mai putine calorii decat ceilalti, simtindu-se la fel de satui si de satisfacuti.

Intr-un alt studiu, efectuat pe femei obeze, s-a concluzionat ca acelea care au consumat mancaruri cu un continut ridicat de apa si fibre au pierdut cu 40% mai mult in greutate decat femeile care doar au redus dimensiunea portiilor si au renuntat la grasimi. Asadar, faptele vorbesc!

Cum procedam?

Faceti-va rezerve de supe si cereale. Incepeti-va masa cu un castron mare de supa sau cu o salata care sa contina multe legume si verdeturi si mai putine toppinguri care ingrasa. Mergeti pe mana fibrelor si nu uitati sa va hidratati! Includeti in meniul dumneavoastra citricele, mazarea, broccoli, fasolea, ovazul, merele, capsunile, zmeura, fulgii de ovaz, faina integrala, taratele de grau, nucile de tot felul etc., pentru a va asigura ca obtineti o masa indestulatoare cu un aport minim de calorii.