Reguli de aur pentru un regim reusit (4)

Exista o moda si pentru regimuri. Acum ceva vreme era suficient sa nu mai mancam paine si scapam… Mai tarziu, trebuia doar sa ne ferim de grasimi… Mai nou, odata cu sutele de teorii legate de sutele de metode de slabit, nu e nevoie decat sa bem zeci de litri de apa pe zi, sa ne hranim o saptamana numai cu supa de varza, sa mancam numai in functie de grupa sanguina, de pH, de fazele lunii, de zodie, de…, de…, de…  Fie ca functioneaza sau nu, toate aceste metode au un oarecare farmec, daca asta ne intereseaza la ele… Dar noi cautam rezultate. De aceea va impartasim legile nescrise ale unui regim reusit, cele care conteaza cu adevarat.

Concentrati-va pe ce mancati, nu pe exercitiile fizice!

Exercitiile fizice sunt foarte bune pentru intretinere, pentru a ne simti mai bine si mai sanatoase in corpul nostru. Din pacate, nu sunt suficiente pentru a pierde din greutate. Mai important este sa acordam atentie alimentelor pe care le consumam. Un studiu efectuat in armata SUA, pe subiecti barbati si femei care, pe o perioada de 3 ani, au efectuat antrenamente fizice de intensitate ridicata, a aratat ca majoritatea au castigat cateva kilograme in plus fata de momentul initial. Cum? Pur si simplu, mancau mai mult decat puteau arde. In general, oamenii supraevalueaza consumul de calorii din timpul exercitiilor fizice si, in consecinta, se gandesc ca isi permit sa se abata de la o alimentatie sanatoasa, considerand ca oricum nu se va vedea. Realitatea este putin altfel. Spre exemplu, la fiecare douazeci de minute de aerobic se pierd cam 100 de calorii. Dupa o ora incheiata, daca mancati o inghetata, este ca si cum nu ati fi facut nimic.

Ce sa facem?

Faceti cate putin in fiecare zi. Mancati mai sanatos si faceti si miscare. Nu renuntati la abonamentul la gimnastica aerobica, dar renuntati la ciocolata cu care va recompensati dupa aceea. Un studiu recent a demonstrat ca, pentru o combinatie de activitate fizica cu regim alimentar, pierderea in greutate se face in proportie de 98% din stratul de grasime, si nu de la muschi. Asadar, pentru rezultatele cele mai bune, urmati un regim echilibrat, fara excese, si in fiecare zi faceti activitate fizica de intensitate moderata (mers pe jos, inot, urcatul scarilor). Asa va asigurati ca sunteti pe drumul cel bun.