Parerea cercetatorilor despre o alimentatie sanatoasa

Am pregatit pentru dumneavoastra cateva discutii interesante, asezonate cu rezultate ale unor cercetari stiintifice, care va pot ajuta sa aveti o imagine de ansamblu in legatura cu o alimentatie sanatoasa si echilibrata. 


Bucurati-va de mancare si atat
Cercetarile au aratat ca, atunci cand mancam si ne canalizam atentia numai spre aceasta activitate, satisfactia pe care o simtim este mai profunda decat cea legata doar de senzatia de satietate. De aceea, daca mancam mai incet, daca nu ne concentram la televizor, daca nu suntem mereu pe fuga, organismul nostru se hraneste mai bine. Maximizam placerea pe care ne-o ofera masa si echilibram cantitatea de alimente consumata. Daca mestecam mai rar si ne bucuram de fiecare inghititura, vom descoperi ca ne saturam cu mult mai putin decat de obicei. O mancare sanatoasa tine in egala masura de stomac, dar si de creier.
Mancarea proasta da dependenta
Un studiu recent efectuat pe soareci a ajuns la niste concluzii de-a dreptul alarmante. Mancarea junk-food afecteaza creierul intr-un mod asemanator consumului de droguri. Rezultatele studiului au aratat ca soarecii care au avut acces nelimitat la mancare considerata nesanatoasa (sunca, dulciuri, gogosi, carnati, chipsuri, inghetata etc.) au devenit supraponderali si obezi. In plus, multi receptori ai dopaminei au disparut, semn ca era nevoie de mai multa mancare pentru a obtine un nivel anterior de satisfactie. De asemenea, li s-a schimbat si comportamentul vizavi de acest tip de mancare, ajungand sa il prefere in fata mancarii mai sanatoase.
Faceti-va un program de alimentatie
Una dintre cele mai des intalnite greseli pe care le fac cei care tin regim este ca asteapta prea mult timp intre mese. Perioadele lungi in care organismul este supus infometarii ne determina sa alegem prioritar carbohidrati cu potential energetic ridicat, cum ar fi painea. De asemenea, foamea ne afecteaza si la nivel psihic. Este cu atat mai greu sa putem alege o mancare sanatoasa sau o portie mai mica, care cu siguranta ne-ar satura, atunci cand ne este foame. Solutia este sa ne facem un program de alimentatie si sa planificam orele de masa dinainte, asigurandu-ne ca nu trec mai mult de trei ore intre doua mese.