Mituri legate de alimentatie (partea I)

Exista mai multe „ziceri” legate de mancare care au facut cariera de-a lungul vremii, desi nu se bazeaza pe nimic concret. Astfel de mituri trebuie dovedite o data pentru totdeauna ca false, pentru ca sanatatea noastra sa nu aiba de suferit. In plus, daca stiti adevarul, puteti face alegeri si lua hotarari in cunostinta de cauza. Alegerile si hotararile cele mai corecte pentru dumneavoastra.

Fructele si legumele proaspete sunt mai bogate in nutrienti decat cele congelate sau la conserva

Nu intotdeauna! Uneori puteti gasi mai multi nutrienti in fructele si legumele congelate. Sau din conserva. Explicatia este ca produsul „proaspat” pe care tocmai l-ati cumparat poate fi mai vechi decat va inchipuiti. Dupa ce sunt culese, acest tip de produse petrec zile intregi in care sunt sortate, ambalate, transportate la distribuitori etc. Ca sa nu mai vorbim ca mai poate sta destul chiar si in laditele de la aprozar. In acest timp, din cauza fluctuatiilor de temperatura, de lumina etc., fructele si legumele isi pierd din calitati. Pe de alta parte, si cu alimentele procesate este o problema. In primul rand, trebuie sa avem in vedere aditivii, cum sunt sarea, zaharul, grasimile, conservantii, E-urile etc. Apoi, de cele mai multe ori, fructele si legumele procesate nu au acelasi gust ca atunci cand sunt proaspete, ca sa nu mai vorbim ca si consistenta are de suferit. Important este sa faceti alegerile cel mai corecte, in conditiile date, sa cititi cu atentie etichetele produsului ambalat si sa va formati ochiul pentru a alege produsele cu adevarat proaspete. In rest, spor la lucru in gradina de zarzavaturi!

Este mai bine sa mananci mai putin si mai des decat mai mult si mai rar

Fals! Daca alimentele consumate sunt corecte, adica sanatoase si echilibrate din punct de vedere nutritiv, numarul de mese pe zi nu ar trebui sa conteze. Este de inteles ca, din cauza programului aglomerat si fiind mereu pe fuga, nu puteti manca mai putin, de mai multe ori, si de aceea este mai la indemana sa aveti trei mese bogate pe zi. Aveti grija sa nu treaca mai mult de cinci-sase ore intre ele si consumati un fruct sau un iaurt cand vi se face foame, daca credeti ca nu veti ajunge sa mancati la ora pe care v-ati propus-o.

Exista mancaruri care ard caloriile

Nu este adevarat! S-a acreditat ideea ca actul masticatiei si cel al digestiei anumitor alimente ard mai multe calorii decat cele continute in alimentele respective (in aceasta categorie ar intra castravetii, telina sau grapefruitul). Totusi, desi poate parea ca in urma masticatiei depuneti un efort consistent si consumator de energie, care arde caloriile, in realitate, in acest mod nu se consuma decat aproximativ 11 calorii amarate pe ora. Ceea ce nu poate fi considerata o mare afacere! Intr-adevar, faptul ca mancati alimente sarace in calorii ajuta la mentinerea siluetei sau la slabit, dar acest lucru se datoreaza faptului ca va hraniti sanatos fara prea multe calorii si atat, in loc sa va aruncati asupra unei pungi de chipsuri sau a unei prajituri.

 Afla totul despre alimentatie in Dieta si sanatatea!