Dieta cu ceai rosu

Ceaiul rosu isi are originea in Africa si este facut din frunzele uscate si oxidate ale plantei Aspalathis linearis. Are numeroase efecte benefice asupra sanatatii. Contine magneziu, esential pentru functionarea sistemului nervos, potasiu si cupru folosite in functiile metabolice, mareste absorbtia fierului in corp, nu contine cofeina.

 

Se foloseste in curele de slabire pentru ca ajuta la controlarea apetitului si accelereaza metabolismul la nivelul ficatului, reducand absorbtia grasimilor.

Dieta cu ceai rosu presupune pe langa consumarea de ceai rosu si limitarea numarului de calorii. La fiecare masa sau gustare se bea cate o cana de ceai rosu si se mananca multe legume.

Celelalte alimente premise sunt: fructele, pestele, ouale, pastele, cerealele integrale si orezul. Sunt interzise zaharul, grasimile, lactatele, bananele, strugurii si carnea.

Exemplu de meniu:

Mic dejun: o ceasca de ceai rosu, o portocala, o felie de paine integrala sau doua batoane cu musli.

Pranz: salata, peste, orez, fructe, o cana de ceai rosu.



Cina:
salata, peste cu legume, un fruct, o cana de ceai rosu.

Legumele se consuma crude, in salata sau gatite la abur. Ideal este sa fie crude pentru a nu pierde aportul vitaminic.

Dezavantajul acestei diete este cantitatea scazuta de proteine. Acestea alcatuiesc hrana muschilor si, in lipsa lor, pot sa apara semne de oboseala. Nu este indicat ca dieta sa fie urmata mai mult de sapte zile.

Dieta cu ceai rosu nu trebuie urmata de femei insarcinate, copii, persoane care sufera de ulcer, insomnie sau anemie.