Dieta Biggest Loser

Dieta Biggest Loser a pornit de la o emisiune-concurs a televiziunii NBC, unde concurentii se intreceau in slabit. Metoda lor era simpla: dieta si sport. Fara pastile si suplimente de slabit, fara batoane asa zis dietetice sau alte „minuni” ale lumii moderne.

 

Dieta este una hipocalorica, bazata pe „piramida” 4-3-2-1, adica 4 portii de fructe si legume, trei porti de proteine, doua portii de cereale si o portie de „orice”. Acest tip de alimentatie este insotit de multa miscare.

 

Un asemenea regim de viata – dieta bazata pe fructe si legume plus sport cat mai mult – nu are cum sa nu reuseasca. In afara de pierderea kilogramelor cei care il urmeaza se aleg si cu alte beneficii: colesterol mai mic, reglarea tensiunii arteriale, mai multa energie, mai multa putere de munca.

Programul, care a fost dezvoltat de specilisti americani in obezitate, dureaza 12 saptamani, timp in care trebui sa iei mese dese bogate in fibre si proteine ca sa iti simti stomacul plin fara sa inghiti multe calorii. Se pune accentul pe calitatea caloriilor consumate. Daca ele provin din substante nutritive, atunci vei avea putere si energie ca sa le arzi prin sport. Daca „inghiti” calorii goale (dulciuri, alcool) te simti lipsit de putere, iar grasimea se depune.

 

Sunt interzise painea, pastele, cartofii si alte alimente care stimuleaza pofta de mancare. In schimb, apa sta la loc de cinste – cu cat mai multa cu atat mai bine.

 

Este nevoie si de sport zilnic. Incepi cu 30 de minute si, treptat, ajungi la o ora pe zi. Exercitiile trebuie sa fie atat cardio cat si anaerobe (cu greutati).

 

In mare, pare simplu, dar sa nu uitam ca, in emisiunea de pe NBC, participantii aveau cate un antrenor personal care ii ajuta sa ramana motivati si le dadea sfaturi. Exista o optiune si pentru cei care nu au asa ceva. Pe internet exista clubul „Biggest Loser”, unde, contra unei sume de bani, poti vorbi cu cei care tin acelasi regim si face schimb de idei. Dar, mult mai simplu, alege o prietena sau o colega care sa tina dieta o data cu tine si cu care sa comunici pe parcursul ei.

 

Regimul include trei tipuri de diete: una cu 1200 de calorii, una cu 1500 si una cu 1800. 45% din calorii provin din carbohidrati, 30% din proteine si 25% din grasimi.

 

Indiferent ce ai alege sa mananci trebuie sa tii seama de piramida 4-3-2-1. Astfel, ai voie sa mananci, zilnic:

 

4 portii de fructe si legume, de preferat crude

3 portii de proteine – carne slaba, lactate

2 portii de cereale integrale – paine, fulgi de cereale

1 portie de orice – grasime, alcool, dulciuri, echivalentul a 200 de calorii.



Exemplu de meniu:

 

Mic dejun –  portie de proteine, 1 portie de cereale integrale, o portie de fructe

Gustare –  proteine, 1 fructe

Pranz – 1 proteine,  cereale, 1 legume

Gustare –  proteine, 1 fructe

Cina –  proteine,  cereale, 2 fructe.

 

In categoria proteinelor intra: carne de vita/pui la gratar/inabusita/fiarta, organe, peste fript/fiert/inabusit, oua, lapte, branzeturi.

In categoria cerealelor intra:
fulgi de ovaz/secara/combinatii, painea neagra, crutoanele, pastele integrale.

 

Foarte important: trebuie preferate intotdeauna alimentele crude sau cat mai putin procesate. Din categoria celor procesate sunt permise numai mancarurile gatite in casa. Sunt interzise mezelurile, dulciurile, parodusele de patiserie, produsele fast-food, semipreparatele, supele la plic, piureurile din praf, sucurile etc. Inainte de a cumpara ceva de mancare, uita-te bine pe eticheta. Daca apar cuvinete pe care nu le stii, nu mai cumpara produsul respectiv.

 

Fructele proaspete sunt de preferat in locul sucurilor cumparate sau in locul fructelor uscate. Singurul tip de suc permis este cel facut in casa, desi nici acesta nu este foarte sanatos pentru ca pastreaza doar zaharul dintr-un fruct. Atentie! Si sucurile au calorii, chiar daca sunt facute in casa. Cand bei un suc de fructe il tai de pe lista portiilor de fructe.

 

Daca ai mancat tot ce aveai voie intr-o zi si inca iti este foame poti sa mai mananci fructe sau, cel mai bine, legume.

 

Regimul functioneaza pe baza diferentei de calorii – prin sport consumi mai putine calorii decat mananci. Iar daca respecti programul de masa si mananci de cinci ori pe zi nu ar trebui sa suporti foamea. Cand elimini din dieta amidonul, zaharul si celelalte substante care stimuleaza foamea, vei observa ca nu iti mai este atat de foame ca inainte pentru ca nivelul glicemiei ramane constant si nu mai fluctueaza atat de mult.

 

Pentru a calcula numarul de calorii necesar la inceputul regimului trebuie sa inmultesti cu 7 greutatea actuala in livre (1 livra – 453 de grame). Se foloseste acest sistem pentru ca regimul a fost creat de specialisti din Statele Unite, unde unitatea de greutate cea mai frecvent folosita este livra.

 

Recomandarile nutritionistilor variaza, astfel, de la 1050 de calorii pe zi, pentru o persoana de 150 livre (68 kg), pana la 2100 de calorii pe zi, pentru o persoana de 300 livre (136 kg).

 

Pe masura ce slabesti va trebui sa mai reduci din calorii si sa faci mai mult sport. Asta pentru a pastra o abordare agresiva fata de slabit. Daca mentii acelasi nivel al activitatii fizice si acelasi numar de calorii, la un moment dat, corpul se va obisnui asa si nu va mai pierde kilograme.

 

Dupa ce slabesti va trebui sa pastrezi obiceiurile sanatoase ca sa nu te ingrasi la loc. Vei avea nevoie de 20-24 calorii la fiecare kilogram de greutate corporala si de o ora de exercitii pe zi.

 

Concurentii emisiunii Biggst Loser au realizat o lista cu cinci sfaturi pentru cei care vor sa urmeze aceeasi dieta ca si ei, dar si pentru cei care au slabit deja si vor sa evite efectul yo-yo:

 

Sfaturile concurentilor Biggest Loser�:

 
  • Micul dejun este sfant. Nu renunta la el cu niciun chip.
  • Mananca fructe si legume la fiecare masa
  • Include proteine in toate mesele si gustarile
  • Fa miscarecat mai multa
  • Planuieste-ti mesele, gustarile si sedintele de sport.