Cum scadem nivelul de colesterol

V-ati facut analizele si ati descoperit ca nivelul colesterolului depaseste limitele normale? Este momentul sa va schimbati obiceiurile alimentare. Alegerile dietetice eficace va permit sa reduceti nivelul colesterolului pana la 15%.

Dar care sunt masurile pe care trebuie sa le luati si ce este bine sa schimbati in regimul dumneavoastra alimentar?

Iata 10 pasi simpli pentru a va atinge rapid scopul.

1. Inlocuiti untul cu grasimile vegetale (cu acizi grasi mono si polinesaturati) sau cu margarina tartinabila (aceasta din urma contine grasimi saturate).

2. Gatiti in special cu ulei de masline, alegand uleiuri extravirgine, din prima presare, la rece a maslinelor. Evitati uleiurile „pomace” sau „sansa”, procesate din resturile ramase dupa presare mecanica, prin tratarea masei pastoase cu solventi chimici si/sau filtrare.

3. Preparati mancarea pe cat posibil fara grasimi, gatind la aburi, la cuptor, la gratar sau la wok.

4. Evitati mezelurile, cu exceptia jambonului slab.

5. Limitati consumul de preparate industriale care contin acizi grasi trans: preparatele de patiserie, biscuiti, prajiturile, semi-preparatele, sosurile, aluaturile congelate.



6.
Includeti cat mai mult peste in meniu, in detrimentul altor tipuri de carne.

7. Consumati cel putin de doua ori pe saptamana peste gras, bogat in acizi grasi polinesaturati (omega-3): somon, ton, sardine, hering, scrumbie.

8. Evitati produsele lactate cu un procent ridicat de grasimi si cumparati mai ales preparatele light (lapte cu 1,5% grasimi, branza de vaci, iaurturile dietetice). Aportul de calciu ramane acelasi, chiar daca lactatele sunt mai sarace in grasimi.

9. Nu consumati mai mult de doua oua pe saptamana.

10. Incercati sa cresteti procentul de fibre consumate: fructe, legume, paine, feculenti.

De asemenea, este recomandat sa reduceti consumul de alcool (pastrand o limita de 1-6 pahare pe saptamana), sa incercati sa aveti trei mese regulate pe zi si sa evitati sa mancati intre mese. In mod evident, practicarea unei activitati fizice este si ea recomandata.