Cum reduceti caloriile?

Daca v-ati propus sa fiti ceva mai atente cu silueta dumneavoastra pentru a evita o posibila ingrasare, fara a urma insa un regim special de slabire, tot ce trebuie sa faceti este sa adoptati cateva obiceiuri sanatoase pe care sa le urmati cu strictete zi de zi.

Limitati caloriile alegand alimente satioase

  • Evitarea rontaielilor si gustarilor dese dintre mese poate limita eficace aportul caloric zilnic, dar pentru asta este bine sa va saturati cu adevarat la fiecare masa.
  • Mizati pe consumul de fructe si legume proaspete sau gatite la fiecare masa. Bogatia lor in fibre asigura o senzatie de satietate pe termen lung.
  • Alegeti proteinele slabe pentru a limita aportul de grasimi si a obtine totusi senzatia de stomac plin. Variati consumul, alegand carne rosie sau alba, pestele sau ouale.
  • Un aport suficient de carbohidrati, sursa de glucide complexe, permite o cheltuire progresiva a rezervelor de energie, ceea ce va ajuta sa nu va mai confruntati brusc cu senzatiile de foame intensa. Painea taraneasca, cartofii, orezul integral, legumele uscate va ajuta sa evitati momentele de foame subita. 

Gatiti acasa!

  • Nu va lasati tentate de produsele semi-preparate care abunda pe rafturile super-marketurile. Desigur, arata bine si au un gust deosebit, dar aceste doua calitati ascund un defect important: astfel de produse sunt imbogatite cu grasimi si sare in cantitati mari, cu aditivi si potentatori de gust etc.
  • Alegeti intotdeauna produsele cele mai simple, cele mai putin prelucrate.
  • Incercati sa gatiti cat mai mult acasa si sa mergeti cat mai putin la restaurant. Alegeti modalitatile de preparare dietetice: pe aburi, la cuptor, pe gratar, privilegiati consumul de salate si de fructe si rasfatati-va cat mai rar cu dulciuri, chiar daca sunteti niste cofetarese excelente.

Nu renuntati la deliciile culinare!

  • Incercarea de a va mentine silueta nu este sinonima cu eliminarea oricaror placeri culinare din meniu. Dimpotriva. Cate un mic rasfat din cand in cand nu este daunator, mai ales daca este introdus cu economie in alimentatie.
  • Este important sa faceti o distinctie clara intre o pasiune culinara (tartele cu fructe, ciocolata etc.) si nevoia de a manca mereu ceva dulce, de fiecare data cand sunteti stresate, suparate sau depresive. De asemenea, nu va lasati tentate de a termina masa cu un desert doar pentru ca se afla la indemana.
  • Daca ati ales sa mancati o prajitura sau putina ciocolata, la masa urmatoare aveti grija sa mancati ceva mai light: file de peste cu legume, lactate si fructe.