Alimentatia sanatoasa – ce spun cercetatorii?

V-am pregatit cateva informatii interesante privitoare la dietele pe care le urmati, asezonate cu rezultate ale unor cercetari stiintifice, care va pot ajuta sa aveti o imagine de ansamblu in legatura cu o alimentatie sanatoasa si echilibrata. 
Hraniti-va bine la micul dejun
Un studiu recent sugereaza ca alegerile de mancare pe care le faceti la micul dejun influentea alimentatia dumneavoastra pe toata ziua. Studiul s-a efectuat pe doua grupe de subiecti barbati. Barbatii din prima grupa au mancat, la micul dejun, o masa bogata in proteine (omleta si paine prajita) si cei din a doua au consumat un mic-dejun bogat in carbohidrati (un covrig cu branza de vaci degresata si un iaurt slab), ambele continand acelasi numar de calorii. Barbatii din prima grupa s-au simtit mai putin infometati la masa de pranz decat cei din a doua grupa, dar au consumat si cu 400 de calorii mai putin decat ceilalti, in urmatoarele 24 de ore. Concluzia care se poate desprinde de aici este ca, daca incercati sa tineti regim, un mic dejun bogat in proteine va poate ajuta sa reduceti consumul de calorii, facandu-va sarcina mai usoara. 
Este mai bine sa alegeti alimentele proaspete
Cercetatorii au ajuns la concluzia ca indicele glicemic este un reper foarte bun in monitorizarea sanatatii si a apetitului. Astfel, alimentele care au un indice scazut (mancarurile proaspete, neprocesate) asigura organismului rezerve de energie echilibrate si constante, fata de cele cu indice mare (mancarurile procesate), care livreaza energie in valuri. Un alt aspect pozitiv atunci cand consumati mancaruri proaspete este ca aveti un control mai bun asupra cantitatii pe care o consumati. In cazul mancarurilor procesate, este destul de dificil de apreciat numarul caloriilor si toate ingredientele nesanatoase pe care le contin.
Modificati mediul alimentar
O alta cercetare recenta sugereaza ca puteti obtine rezultate mai bune in regim daca modificati mediul dumneavoastra alimentar. Adica, fie ca incepeti sa folositi farfurii mai mici la masa, fie ca ascundeti ciocolata, fie ca renuntati in cate o zi la sucul acidulat etc., aveti mai multe sanse de a slabi decat daca incercati sa va schimbati obiceiurile sau preferintele alimentare. Acest tip de schimbari este mai usor de realizat decat sa va promiteti ca veti manca mai putin, ca veti renunta la paine, la ciocolata si la cartofii prajiti.
Mult succes!