Siesta de dupa-amiaza, un moft sau o necesitate

Siesta de dupa-amiaza nu inseamna timp pierdut. Organismul are nevoie de o pauza, pentru a se recupera, dar nu numai atat. Siesta ofera o multitudine de alte avantaje pentru corp. Sa vedem cateva dintre acestea.

Este buna pentru inima

Practicata cu regularitate (cel putin de 3 ori pe saptamana), siesta diminueaza riscul de accidente cardiace si de boli cardiovasculare cu aproximativ 30%. Acest efect se datoreaza reducerii nivelului de stres, or stresul este un factor recunoscut de risc cardiovascular.

Are un efect stimulator

In timpul siestei, organismul elibereaza doi hormoni, adrenalina si noradrenalina. Acesti hormoni participa la functionarea corpului in stare de veghe, stimuland ritmul cardiac, ceea ce presupune o mai buna oxigenare a creierului. Cu alte cuvinte, siesta are un efect stimulator.

Stimuleaza creativitatea

Unele dintre cele mai bune idei apar dupa somnul de dupa-amiaza. Activitatea cerebrala este aproape inexistenta in timpul acestuia, in schimb inconstientul nostru lucreaza. Efectul este ca se da liber curs expresiei si proiectiei de imagini stocate in timp de veghe. Acest fenomen are un caracter mai pronuntat in timpul siestei decat in timpul somnului de noaptea, deoarece in primul caz, somnul nu este unul foarte profund, fiind propice unui astfel de tip de inspiratie.

Siesta e un sfetnic bun

Dupa acest somn lejer de dupa-amiaza, putem adeseori gasi solutii la probleme care ne-au framantat de multa vreme. In timpul sistei, se poate face simtita ingerinta inconstientului la nivel semiconstient, prin proiectarea de eventuale solutii pe care ni le putem aminti si cateva minute dupa ce ne-am trezit. Acest stadiu inconstient ne permite detasarea necesara rezolvarii unei situatii care nu si-a gasit inca o solutie.

Combate efectele negative ale lipsei de somn

Dormim din ce in ce mai putin, iar organismul nostru ajunge sa se afle intr-o permanenta stare de oboseala. Lipsa somnului conduce la stres, diminueaza atentia si capacitatea de concentrare, sporeste riscul de boli sau obezitate, duce la pierderea productivitatii in orice intreprindem etc. Asa ca aceste momente de odihna pot avea un efect reconfortant si revigorant asupra organsimului, care, astfel, reuseste sa mai recupereze din somnul de care are atata nevoie.