Moduri naturale de a invinge oboseala

Lipsa somnului a devenit una dintre problemele cele mai mari ale secolului al XXI-lea. Cu o viata din ce in ce mai agitata si avand de-a face cu probleme din ce in ce mai complexe, privarea de somn poate conduce la tot felul de afectiuni, unele chiar foarte grave. Si totusi, uneori trebuie sa stam treji, desi organismul nostru ne spune ca ar fi bine sa ne odihnim. Consumul de cafea nu este o solutie, pentru ca putem ajunge in mijlocul unui cerc vicios, dar exista alte solutii pe care le putem incerca, unele perfect naturale.

Ridicati-va de la calculator si faceti miscare

Daca lucrati la birou, ridicati-va de la calculator regulat si faceti o plimbare scurta. Mergeti pana afara, mergeti pana la baie, plimbati-va putin. Miscarea, mersul pe jos pompeaza oxigen la creier, vene si muschi, ceea ce inseamna energie pentru a continua.

Trageti un pui de somn

In aceasta privinta, trebuie sa aveti in vedere doua aspecte. Nu trageti mai mult de un pui de somn de 5-25 de minute si nu incercati trucul acesta in apropierea orei dumneavoastra de culcare obisnuite. Cel mai bine este sa atipiti putin, cu sase-sapte ore inainte de ora normala de somn.

Odihniti-va ochii

Daca lucrati pe calculator ore in sir, ochii va obosesc, ceea ce agraveaza senzatia de somn. Priviti in alta parte timp de cateva minute, periodic, pentru a va relaxa ochii.

Incepeti o conversatie cu cineva

Discutati cu un coleg despre orice va vine in minte, pentru a va pune in miscare rotitele. Se pare ca cel mai bine va trezeste o discutie despre politica, desi nu am putea baga mana in foc.

Luati o gustare sanatoasa

Mancarurile dulci ofera o doza puternica de energie la inceput, dupa care simptomele oboselii revin cu forte reinnoite. De aceea, daca doriti sa luati o gustare care sa va ajute pe termen lung, trebuie sa fie una sanatoasa: un iaurt cu nuci sau fructe proaspete, morcovi, crema de branza, telina etc.

Respirati adanc

Inspirand adanc, va cresteti aportul de oxigen care ajunge in sistem. Imbunatatindu-va circulatia, obtineti performante mentale si energie. Ideea este sa inspirati utilizand abdomenul, nu pieptul.

Aprindeti luminile

Daca sunteti pe intuneric sau intr-un mediu cu lumina slaba, efectul oboselii este mai puternic. Expuneti-va la lumina cu intensitate ridicata pentru a reduce senzatia de somn si pentru a va pune organismul in alerta.