Masajul kinetoterapeutic – slabire, tonifiere, recuperare dupa o sarcina

Din cauza burtii grele, corpul femeii isi schimba centrul de greutate in timpul sarcinii, ceea ce solicita foarte mult spatele. Incheieturile se pot umfla si deveni dureroase, picioarele au de purtat mai multa greutate, iar pielea este supusa unor incercari grele.

Pentru a contracara efectele acestor schimbari, masajul kinetoterapeutic ar putea fi cea mai completa solutie. Poti apela la ea atat in timpul sarcinii cat si dupa nastere pentru a-ti spori confortul, usura durerile si tonifica muschii si pielea.
Masajul prenatal se concentreaza pe nevoile speciale ale viitoarei mamici. El ii sporeste confortul psihic prin atingeri blande, dar contribuie si la relaxare, inlaturand stresul incheieturilor, al gatului si mai ales al spatelui care este supus unor grele incercari, in special in ultimile luni ale sarcinii. Mai mult, masajul ajuta la pastrarea unei tinute frumoase, relaxeaza si mareste flexibilitatea muschilor implicati in procesul nasterii. Ajuta sistemul circulator si limfatic asa incat sa poata fi transportat mai mult sange in tot corpul, scazand nivelul de stres si oboseala. 


In timpul masajului sunt stimulate diferite glande ale corpului, ceea ce ajuta la echilibrarea hormonala si usureaza tensiunea nervoasa. Si fatul poate beneficia de pe urma atingerilor calde si blande pe care le primeste.

Orice mamica se teme de vergeturi, acele dungi inestetice care apar atunci cand pielea este intinsa la maxim. Si in acest caz, masajul se poate dovedi util, marind elasticitatea pielii care va suporta mai bine traumele la care este supusa. Impotriva vergeturilor este indicat masajul cu uleiuri antivergeturi, bogate in vitamine.

Masajul poate avea atatea si atatea beneficii incat este pacat sa nu fie facut ca la carte, de un specialist adevarat. Kinetoterapeutul stie exact ce puncte trebuie stimulate si ce atingeri sunt interzise viitoarelor mamici. Daca nu este executat cu atentie, masajul poate chiar sa devina periculos atat pentru mama cat si pentru fat. Chiar daca ai ales un kinetoterapeut de incredere, trebuie sa mai tii cont de cateva lucruri. Masajul prenatal se poate incepe abia din trimestrul al doilea. In primele trei luni de sarcina, fluxul sanguin crescut datorita masajului poate sa provoace ameteli si sa inrautateasca greturile de dimineata. In timpul masajului tebuie evitate gleznele si pielea dintre degetul mare si aratator. Aceste zone contin puncte reflexogene despre care se crede ca ar declansa travaliul prematur daca sunt stimulate intens.

Masajul kinetoterapeutic este folositor si placut nu numai in timpul sarcinii ci si dupa nastere. Masajul postpartum este menit sa aduca corpul mamei la starea sa dinaintea sarcinii. Peretele abdominal si uterul pot beneficia de pe urma masajului, la fel si zonele cu depozite adipoase pronuntate. Pielea de pe burtica, intinsa la maxim in timpul sarcinii poate reveni la aspectul normal mult mai rapid daca este masata de kinetoterapeut.

Sa nu neglijam aspectul psihologic. O mamica stresata, obosita, poate scapa de tensiune prin masaj, atingerile blande ale maseurului avand darul de a elibera endorfinele, hormonii fericirii. Depresia post-partum este mai putin frecventa la mamicile care se refac prin masaj.

Masajul kinetoterapeutic poate fi inceput la 2-4 saptamani dupa nastere, in mod ideal cu OK-ul medicului ginecolog. Kinetoterapeutul poate recomanda si cateva exeritii usoare de recuperare, de facut acasa.