Invatati sa respirati corect!

Ati remarcat vreodata ca respiratia dumneavoastra este lunga si profunda atunci cand va simtiti bine, dar devine precipitata si scurta din pricina stresului si a nervozitatii?
Respiratia este un reflex, de ordin fizic si emotional, al starii noastre de spirit. Importanta sa a fost descoperita de specialisti, ca si impactul pe care-l poate avea asupra sanatatii si frumusetii noastre. De aceea, este esential sa invatam cum putem respira corect.
O respiratie superficiala antreneaza o combustie incompleta la nivelul tesuturilor, pricinuita de lipsa oxigenului. Toxinele se acumuleaza in corp si provoaca astfel o degenerescenta a tesuturilor. Doua treimi din sistemul de dezintoxicare al organismului depinde de o respiratie corecta, in timp ce restul de o treime este realizata prin transpiratie, urina si scaune.
A invata sa va controlati respiratia inseamna un gest vital pentru sanatatea si frumusetea dumneavoastra.

Respirati constient

Respiratia este un gest natural si spontan, astfel incat ajungem sa uitam ca respiram. Simplul fapt de a constientiza faptul inspiram si expiram ne ajuta sa facem acest gest intr-un mod mai adecvat, mai corect. Timp de 30 de minute pe zi, impartite eventual in doua reprize a cate 15 minute, puteti respira in mod constient, incercand sa va relaxati si sa va bucurati de aceasta pauza binevenita.

Metineti-va o postura corecta

Adesea, se intampla sa nu putem respira corect din pricina pozitiei corporale adoptate. Stati in picioare, cu umerii putin trasi in spate si relaxati-va bratele. Destindeti-va muschii fetei, contractati abdomenul si… respirati.

Lungiti durata inspiratie/expiratiei

O respiratie rapida si scurta este sinonima cu stresul. Este bine sa respirati lent, ceea ce va va ajuta sa va calmati angoasa sau nervozitatea. Inspirati timp de trei secunde, faceti o pauza de o secunda, apoi expirati timp de sase secunde.

Inspirati pe nas/expirati pe gura

O respiratie corecta presupune sa inspirati pe nas si sa expirati aerul pe gura. Inspirand pe nas, suntem nevoiti sa facem acest gest mai lent. In plus, firele de par protectoare aflate la nivelul narilor filtreaza aerul inainte de inhalare. Expirand pe gura, reusiti sa evuacuati oxigenul care se transforma in dioxid de carbon.

Respiratia alternanta

Cele doua nari sunt conectate la parti diferite ale creierului: cea a relaxarii si cea a acuitatii mentale. Daca sunteti stresati, blocati nara dreapta prin apasarea cu degetul si respirati exclusiv cu nara stanga (de 5-10 ori). Astfel, veti reusi sa va alimentati energia. Repetati gestul, acoperind nara stanga si eliberand nara dreapta, pentru a va relaxa si calma.