Cum ameliorezi simptomele premenstruale?

Sindromul premenstrual afecteaza milioane de femei. Desi nu exista un tratament miraculos, exista anumite exercitii care va pot ajuta sa ameliorati simptomele. Printre acestea se numara durerile la nivelul sanilor, balonarea, starile de oboseala. De asemenea, sensibilitatea la durere si modificarile la nivel hormonal conduc la crampe abdominale, dureri de spate, migrene sau dureri musculare sau articulare. Este posibil sa apara chiar modificari in programul de somn sau in iesirile la toaleta. 
Pentru a reduce aceste simptome, exista anumite medicamente, dar, daca mai intai doriti sa apelati la metodele de tratament mai putin chimice, exista solutii. Exercitiile fizice elimina endorfine, care ajuta la reducerea sensibilitatii la durere si la imbunatatirea starii de spirit. In plus, exista toate celelalte efecte benefice pe care gimnastica le are asupra organismului.
Scopul ar fi sa reusiti sa va mentineti energia si starea de bine. Asadar, prin intermediul exercitiilor ar trebui sa va reumpleti bateriile, nu sa va obositi si mai mult. Am pregatit pentru dumneavoastra un set de exercitii care sa va fie de ajutor si pentru care nu aveti nevoie de niciun aparat specializat.
  1. Incepeti cu o incalzire usoara, constand in 5-10 minute de exercitii cardio (mers pe jos, jogging, saritul coardei, pedalat pe bicicleta).
  2. Efectuati 15 intinderi pentru fiecare picior.
  3. Faceti 15 flotari, in maini si in genunchi.
  4. Mentineti aceasta pozitie, timp de 30 de secunde, fara sa flexati mainile.
  5. Sprijinindu-va pe un picior si pe maini, efectuati 20 de intinderi ale piciorului in lateral sau in spate, pe fiecare parte.
  6. Ridicati-va in picioare si faceti 25 de genuflexiuni.
  7. Aplecati-va in laterale, cu mainile deasupra capului, de 20 de ori pe fiecare parte.
  8. Intindeti-va pe spate si faceti 50 de ridicari ale genunchilor la piept.
  9. Daca reusiti, repetati de trei ori acest set de exercitii.
Desigur, acesta nu este singurul program de gimnastica care ar putea sa va ajute sa ameliorati simptomele premenstruale. De fapt, orice exercitii fizice sunt bune, cu conditia sa nu exagerati si sa obositi mai mult, ceea ce poate conduce la o amplificare a durerilor, pe fondul organismului slabit de energie.