Ce alimente previn aparitia ridurilor?

Asa precum exista diete speciale pentru pierderea kilogramelor in exces, tot astfel nutritionistii au pus la punct cateva regimuri specializate pentru mentinerea frumusetii si a tineretii, pentru a lupta impotriva anumitor boli si pentru a corecta urmele trecerii timpului. 
Va recomandam sa urmati sfaturile de mai jos si sa introduceti zilnic in alimentatie produsele naturale anti-rid.
Fructele, mereu in prim plan
  • Fructele contin antioxidanti (flavonoide, vitamina C, vitamina E, caroten) si va ajuta sa luptati cu radicalii liberi de origine solara. Aportul zilnic de fructe va asigura o buna functionare a organismului, ceea ce se rasfrange pozitiv asupra frumusetii pielii. Vitamina C ajuta la sintetizarea colagenului, element care intra in compozitia pielii, si amelioreaza micro-circulatia, redand prospetimea tenului.
  • Fructele indicate: citricenele, fructele rosii (capsuni, zmeura, afine, struguri etc.) si cele grase (avocado, nuci, alune, migdale).
  • Cate portii: dimineata consumati o portocala (grepfrut, mandarina, minola) si un kiwi; trei mere puteti manca de-a lungul intregii zile (ca atare sau sub forma de compot); la pranz, puteti completa portiile de fructe cu o mana de cirese, capsuni sau coacaze; seara, mancati un compot la alegere, fara adaos de zahar.
Alegeti corect uleiurile benefice
  • Pentru a stopa aparitia ridurilor, trebuie sa preferati o alimentatie bogata in acizi grasi omega-3 si in acizi grasi mono-nesaturati, lucru care va permite sa restabiliti echilibrul propice dintre acizii omega-3 si omega-6, bulservat de alimentatia moderna. Bine alimentata cu acizi omega-3, pielea devine mai supla si mai neteda. 
  • Uleiurile recomandate: este bine sa introduceti in alimentatie uleiuri bogate in omega-3, ca uleiul de nuci, rapita, in, care trebuie consumate ca atare in salate. De asemenea, consumati alimente care contin uleiuri recomandate (macrou, ton, somon, sardine, nuci, alge). Incetul cu incetul, reduceti cantitatea de uleiuri omega-6 (mezeluri, grasimi animale, ulei de arahide, lactate).
  • Cate portii pe zi: adaugati uleiuri peste legumele preparate la aburi, variind si asociind varietatile de uleiuri si aveti grija ca la fiecare masa sa aveti un produs bogat in omega-3.
Diminuati indicele glicemic al meselor
  • Painea alba, pastele, orezul decorticat, cartofii au un punct comun: toate acestea au un indice glicemic ridicat si accelereaza imbatranirea. Diminuati consumul acestor produse si inlocuiti-le cu variatele lor mai sanatoase.
  • Alimente recomandate: ovaz, orez integral, paste integrale. Pe langa acestea, preferati alimentele crude, cat mai putin preparate la foc, pentru ca amidonul gatit are un indice glicemic crescut. Atunci cand consumati alimente cu un indice glicemic mare, asociati-le cu otet, grepfrut, curcuma, ceapa (care reduc nivelul zaharului din sange).
  • Portii zilnice: la fiecare masa, aveti grija sa reduceti indicele glicemic, asociind inteligent alimentele (orez alb cu legume bogate in vitamine si minerale) si evitand caloriile goale (din produsele de patiserie, paine alba etc.).