10 gesturi pentru a evita ridurile

Riduri, riduri, riduri. Primele probleme intalnite de femei. Creme, masti de fata, tratamente de toate felurile… Totusi, cel mai bine este sa le evitati!
Hraniti-va in mod corect. O alimentatie sanatoasa si echilibrata, bogata in fructe si legume, va procura vitaminele si anti-oxidantii necesari pentru a va proteja pielea. Daca aceste aporturi nu sunt suficiente, optati pentru suplimente alimentare bogate in anti-oxidanti (vitaminele A,C,E), in zinc, cupru, magneziu, seleniu, in acizi grasi Omega 3 si Omega 6.
Protejati-va impotriva razelor nocive ale soarelui. Cel mai aprig inamic al pielii este fara nici o indoiala soarele. Soarele ne face intr-adevar tenul masliniu dar provoaca leziuni ireversibile. Cantitate de raze UV la care va expuneti favorizeaza formarea radicalilor liberi care agreseaza celulele cutanate si provoaca moartea prematura a acestora. Un sfat: stati cat mai mult la umbra. Evitati expunerea prelungita la soare si protejati-va pielea  cu o crema solara chiar si pe strada.
Ingrijiti-va in functie de tipul pielii. Pielea sensibila, uscata, mixta, matura sau grasa, nu necesita acelasi tip de ingrijire. Trebuie pentru inceput sa stiti ce tip de piele aveti pentru a incepe sa o ingrijiti cum trebuie. De la aparitia primelor riduri este recomandat peeling-ul. Acesta exfoliaza fin pielea, regularizeaza sinteza de melanina si o stimuleaza pe cea de colagen. Eliminand celulele moarte, acesta permite reinnoirea celulelor.
Aveti grija de pielea voastra din timp. Inca din adolescenta trebuie sa va preocupati de pielea voastra. O piele tanara trebuie protejata de razele UV si de alte agresiuni la fel de mult ca si o piele matura. De la varsta de 15 ani, dermatologii le recomanda tinerelor fete utilizarea unei emulsii hidratante lejera, si de la varsta de 20-25 trebuie sa acordati o atentie marita conturului ochilor, o zona sensibila unde isi fac aparitia primele riduri.
Evitati fumatul. Fumatul, inca un inamic de alungat. Se stie ca fumatul provoaca multe probleme de sanatate. In afara de problemele de sanatate, in special femeile trebuie sa stie ca pot fi afectate in multe alte moduri de fumat. Fumatul va poate determina un ten palid, imbatranirea prematura, contribuie si la infertilitate. Fumatul va imbatraneste cu 10 ani! Vestea buna este ca va puteti lasa oricand, nu?
Odihniti-va. Oboseala fizica are consecinte negative si asupra pielii voastre. Un somn recuperator este esential pentru a va reveni dar si pentru pielea voastra care profita de somn pentru a se destinde. Este momentul in care pielea se restabileste in urma agresiunilor suferite in timpul zilei si se regenereaza.
Pastrati-va „zen”. Va crispeaza, va provoaca dureri de cap, va provoaca nervi. Atat fizic, cat si psihic, stresul va epuizeaza. Asupra pielii consecinta stresului este aparitia unor semne pe fata care cu timpul se transforma in riduri de expresie. Feriti-va de stres! Aveti grija, stresul poate cauza multe boli de piele!
Va propun un exercitiu de relaxare, sa va pastrati zen: va intindeti pe spate, intr-o pozitie confortabila, inchideti ochii si incepeti scanarea: de la degetele mari de la picioare, va concentrati pe rand pe fiecare centimentru al corpului. Dupa aceea imaginati-va cum acea parte a corpului devine grea, ca de beton. Imaginati-va ca va cufundati in saltea. Faceti ca scanner-ul mental sa urce sus pe glezne, pana la genunchi, pana ce tot corpul s-a cufundat in saltea.
Beti apa. Nu trebuie sa ignorati consecintele nefaste ale alcoolului asupra tenului. Tenul devine nu numai tern, dar este predispus cuperozei, imbatraneste mai repede. Moleculele din alcool distrug vasele sangvine. Beti, dar beti apa. Este recomandata o mare cantitate de apa pentru a va hidrata corpul si celulele.
Apelati la un centru de infrumusetare. Nimic nu se compara cu o ingrijire profesionala la un centru de infrumusetare! Un tratament va avea efecte miraculoase asupra unei pieli obosite.
Adopta gesturile sanatoase! Un masaj facial, bine efectuat, va avea un efect calmant, va atenua ridurile, va detensiona musculatura faciala.