Introduceti in alimentatie nuci, alune si seminte

Nucile, semintele sau alunele sunt alimente pe care omenirea le consuma de mii de ani. De asemenea, fac parte din bucataria traditionala a multor tari, mai ales in combinatie cu diferite ierburi si mirodenii, alaturi de carnuri de tot felul etc. Si totusi, se spune despre ele ca ingrasa, pentru ca sunt bogate in calorii, si ca nu sunt tocmai indicate pentru o viata sanatoasa. Sa fie oare adevarat?

Lipidele continute de acestea sunt in proportie de 85% lipide nesaturate, ceea ce inseamna ca sunt foarte bune pentru sanatatea inimii, intrucat diminueaza nivelul lipoproteinelor de densitate joasa (colesterolul). Nucile de tot felul contin acizi grasi omega-3, care se gasesc in mod normal in uleiurile de peste. Acesti acizi actioneaza impotriva problemelor cardiovasculare, a artritei si a altor maladii inflamatorii.

Contin destui nutrienti, cum sunt proteinele, acidul folic, vitamina B6, magneziu, cupru, zinc, fosfor, potasiu sau fibre. Anumite tipuri de nuci, cum sunt migdalele, alunele de padure, nucile de Pecan si nucile braziliene, contin antioxidanti, vitamina E si seleniu.

Veti fi uimita sa aflati gusturile pe care le obtineti daca adaugati cate un ingredient surpriza in mancarea dumneavoastra traditionala. Acest ingredient surpriza poate fi un soi de nuci sau cateva seminte, care sa intregeasca gustul mancarii si sa-i confere o consistenta noua si de neuitat.

Combinati-le cu peste sau cu carne rosie, pentru un gust mai bun si un aspect mai atragator al mancarii. De asemenea, puteti adauga cateva seminte sau nuci si in salatele de legume, pentru mai multa consistenta si mai multe proteine. Amestecati-le cu cerealele de la micul dejun, cu iaurturi sau salate de fructe, pentru un desert mereu nou. Consumati in loc de gustare.


Valori nutritive

30 g de nuci contin 190 de calorii, 4 g de proteine, 18 g de lipide (doar 1,5 g de lipide saturate), 0 mg de colesterol, 2 g de fibre.

30 g de migdale contin 160 de calorii, 6 g de proteine, 14 g de lipide (1 g de lipide saturate), 0 mg de colesterol, 3 g de fibre.