Fii in forma cu ajutorul vitaminelor!

De cele mai multe ori carentele de vitamine sunt la originea problemelor voastre de sanatate. Carenta de vitamine se poate manifesta prin afectiuni grave la nivelul pielii, la nivelul organelor interne, printr-o  stare de oboseala permanenta, prin scaderea vederii, prin anemii, prin tulburari nervoase si tulburari psihice. Urmand o alimentatie bogata in vitamine si minerale veti putea remedia aceste afectiuni sau chiar vindeca. Prin intermediul acestui articol descoperiti alimentele de care aveti nevoie.

   

Vitamina A si provitamina A

Surse naturale:  untura de peste, ficatul, ouale, pestele, margarina, laptele si produsele lactate. Provitamina A o gasiti in rosii, varza, morcovi, spanac, brocoli, caise, pepene si dovleci.

Proprietati: mareste acuitatea vizuala pe timpul noptii, imbunatateste vederea, favorizeaza cresterea, consolideaza oasele, mentine starea de sanatate a pielii, parului si gingiilor. Excesul de Vitamina A poate avea efecte toxice la adulti mai ales la femeile insarcinate. Doza recomandata pentru adulti:  2,4 sau 3 mg, iar pentru femeile insarcinate: 3,6 mg. Suplimente de vitamina A: doza recomandata: intre 6 si  15 mg/zi 5 zile din 7.

   

Vitamina B1.

Surse naturale: carnea de porc, de pasare,  pestele, legumele uscate, orezul brun, lapte, painea din cereale  integrale, drojdia de bere.

Proprietati: favorizeaza digestia, asigura metabolismul glucidelor in organism, este indispensabila pentru buna functionare a sistemului nervos, asigura dezvoltarea celulelor. Doza recomandata pentru adulti: 1,5 mg, iar pentru femeile insarcinate: 1,8 mg. Suplimente de vitamina B1: doza recomandata: intre 300 si 500 mg pe zi.

   

Vitamina B2.

Surse naturale: ficatul, drojdia, ouale, lactatele, pestele.

Proprietati: aceasta favorizeaza mecanismul sintezei proteinelor glucidelor si grasimilor,  dezvoltarea celulelor si fertilitatea, asigura sanatatea pielii, a unghiilor si a parului, contribuie la imbunatatirea vederii. Doza recomandata pentru adulti: 1,5 mg, iar pentru femeile insarcinate: 2 mg. Suplimente de vitamina B2: doza recomandata intre 100 si 300 mg pe zi.

   

Vitamina B6.

Surse naturale: carnea, cerealele, drojdia, legumele uscate.

Proprietati: favorizeaza asimilarea proteinelor si a grasimilor, previne tulburarile sistemului nervos, diminueaza crampele, spasmele musculare si greturile din timpul sarcinii. Doza recomandata pentru adulti: 2 mg, iar pentru femeile insarcinate: 2,5mg. Suplimente de vitamina B6: doza recomandata: intre 50 si 300 mg pe zi.

   

Vitamina C.

Surse naturale: citricele, fructele rosii, cartofii, rosiile, varza, ardeii.

Proprietati: aceasta intareste imunitatea organismului, previne alergiile, favorizeza absorbtia fierului si a calciului, participa la repararea tesuturilor, etc. Doza recomandata pentru adulti: 100 mg, iar pentru femeile insarcinate: 130mg. Suplimente de vitamina C: doza recomandata: intre 1000 si 3000 mg pe zi.

   

Vitamina D.

Surse naturale: peste, ulei din ficat de peste, morun mai ales, lactate.

Proprietati: asigura absorbtia digestiva a calciului si mineralizarea osoasa, intareste imunitatea organismului. Doza recomandata pentru adulti: 10 mg, iar pentru femeile insarcinate: 15mg.

   

Calciul.

Surse naturale: lactate, branzeturi, spanac, legume verzi.

Proprietati: este unul dintre marii componenti ai oaselor, jucand  un rol important in coagularea sangelui, contractii musculare si functionarea muschiului cardiac. Doza recomandata pentru adulti: 800 mg, iar pentru femeile insarcinate: 1200mg. Suplimente de calciu: doza recomandata: intre 500 si 1500 mg pe zi.

   

Fierul.

Surse naturale: cerealele integrale, cacao, ficatul, patrunjel, sparanghel, cartofi, varza.

Proprietati: combate oboseala, previne si vindeca anemia, etc. Doza recomandata pentru adulti: 18 mg pentru femei, iar pentru femeile insarcinate: intre 30 si 50mg. Suplimente de fier: trebuie consumat doar la recomandarea medicului.

   

Magneziul.

Surse naturale: ciocolata, fasolea uscata, nucile, alunele, migdalele, etc.

Proprietati: amelioreaza echilibrul psihic si emotional, favorizeaza digestia. Doza recomandata pentru adulti: 400 mg, iar pentru femeile insarcinate: 500mg. Suplimente de magneziu: doza recomandata: intre 250 si 500 mg pe zi.

Zincul.

Surse naturale: carnea, galbenusul de ou, drojdia de bere, etc. 

Proprietati: este recomandat pentru tratamentul acneei, amelioreaza viata sexuala, stimuleaza imunitatea si combate alergiile. Doza recomandata pentru adulti: 15 mg, iar pentru femeile insarcinate: 30mg. Suplimente de zinc: doza recomandata: intre 15 si 50 mg pe zi.