Urmati un program regulat de stretching

Deja nu mai este nevoie sa va spunem ca miscarea si exercitiile fizice efectuate regulat inseamna mult pentru organismul dumneavoastra. Pentru a va simti tot timpul in forma, pentru a deborda de energie si optimism, rezervati-va in fiecare zi cateva minute pentru un program de stretching care da rezultate.
1. Stand in sezut pe podea, cu picioarele apropiate si intinse inainte, intindeti-va mainile, incercand sa va atingeti degetele de la picioare. Acest tip de exercitiu intareste musculatura feselor si tendoanele de la genunchi. Daca la inceput nu veti reusi, nu va ingrijorati. Treptat, muschii spatelui, muschii feselor si ai coapselor vor deveni mai elastici si veti vedea cum faceti progrese in fiecare zi.
2. Asezati-va cu fata in sus pe podea, cu genunchii indoiti si sprijinindu-va pe talpi. Ridicati piciorul drept si treceti-l peste celalat picior, ajungand cu glezna piciorului drept la nivelul pulpei superioare a piciorului stang, inca sprijinit pe podea. Repetati si pentru celalalt picior.
3. Din aceeasi pozitie, cu fata in sus pe podea, ridicati piciorul drept si prindeti-va de coapsa exterioara a lui, tot cu mana stanga. Cu mana dreapta trecand printre picioare, trebuie sa ajungeti sa atingeti cealalta mana. Repetati si pentru celalalt picior.
4. Inspirati si expirati, in timp ce trageti genunchiul stang spre piept. Aveti grija ca soldurile sa nu se deplaseze in lateral, pe podea. Veti simti o usoara presiune in partea dreapta a feselor si in articulatia genunchiului stang. Mentineti pozitia pana numarati la 10, apoi respirand egal, coborati piciorul incet, inapoi pe podea. Repetati si pentru celalalt picior.
Daca reusiti sa faceti aceste exercitii circa 5-10 minute pe zi, macar de 4-5 ori pe saptamana, deja lucrurile vor sta mult mai bine. Dupa 4-6 saptamani, puteti creste intensitatea exercitiilor. De asemenea, puteti adauga si dumneavoastra programului alte cateva exercitii de stretching, avand grija sa nu incercati lucruri noi si „extreme” de la inceput. Nu uitati, trebuie sa perseverati si sa aveti rabdare. Rezultatele se vor vedea in tonusul dumneavoastra.