Sportul si sanatatea


Cu totii ne dorim o viata sanatoasa, care sa ne implineasca si care sa ne ofere bucurii. De la sanatatea fizica si psihica porneste intreaga noastra activitate si toate realizarile. Pentru a fi sanatos ai nevoie insa de un stil de viata bazat pe alimentatie corecta si pe miscare. Cand spun miscare, nu ma refer aici la sala de fitness sau la abonamente costisitoare ci la o viata activa: mersul pe jos, plimbarile in ritm alert etc.


O viata sanatosa!

Sanatatea provine dintr-un echilibru – munca, joaca, si agrement. Activitatea fizica si exercitiile fizice sunt bune pentru toata lumea. Se spune ca degaba faci sport daca nu respecti anumite principii. Este valabil pentru cel de performanta dar si-n cazul in care vrei, pur si simplu, sa alergi ca sa-ti tonifici organismul. Un stil de viata activ, care include exercitii fizice regulate, reduce riscul de a aparea bolile cardiace, accidente vascular cerebrale, va ajuta sa va gestionati greutatea, va ajuta sa va mentineti nivelul de colesterol. Lipsa unei sali de gimnastica si a banilor, face ca multe persoane sa iasa in aer liber, in parc. Jogging-ul este o modalitate foarte buna de a te relaxa, este pur si simplu cel mai bun mod  de a incepe ziua.

Unii oameni cred ca a face jogging dimineata te va face obosit tot restul zilei.  Vei fi fi pur si simplu uimit la cat  de multa energie  vei avea in timpul zilei. 

Este o zi frumoasa afara azi! De ce sa nu ma bucur de ea, alergand prin parc, alaturi de familie, pentru ca in final, sanatatea este cea mai buna pentru toti.


Sfaturi pentru o miscare sanatosa:

  • Nu incepe sa faci sport pana nu faci o mica incalzire. Cinci minute de genoflexiuri sau intinderi, alergari usoare iti vor incalzi musculatura si te vor ajuta sa poti rezista unui program de sport indelungat.
  • Indiferent ce sport incepi sa practici, nu trebuie sa te suprasoliciti. Incepe cu miscari lente sau cu un ritm incet, pe parcurs accelerand-ul, in functie de felul in care te simti si te acomodezi.
  • Daca alegi sa faci jogging, nu trebuie sa-ti stabilesti km de parcurs ci un timp in care sa alergi. Importanta nu este cantitatea ci calitatea. Poti alerga 20 de minute, intr-un ritm constant, fara a te obosi sau poti alerga 5 minute, foarte repede, iar apoi vei fi epuizata cu siguranta!
  • Indiferent de sportul pe care il alegi, totul consta in practicarea lui cu regularitate. Nu cauta scuze precum oboseala sau activitatile casnice deoarece, sportul este cel care te va ajuta sa-ti intrii in forma si sa te simti bine! Succes!