Sfaturi pentru un jogging reusit

Pentru a elimina excesul de calorii acumulate si pentru a capata talia mult visata, jogging-ul este sportul cel mai des recomandat. Desigur, acest antrenament nu poate inlocui regimurile hipocalorice, indispensabile atunci cand vrei sa pierdeti cateva kilograme, dar le poate sustine si completa cu eficacitate.

Atunci cand decideti sa va aventurati in acest sport, este bine sa va etapizati eforturile, sa cunoasteti bine obiectivele pe care doriti sa le atingeti si evitati greselile care va pot mina vointa. De aceea, va oferim cateva sfaturi utile pentru a parcurge corect drumul care va desparte de silueta dorita.

Fixati-va obiectivele

Este foarte important sa va stabiliti limpede obiectivele pe care vi le propuneti pe termen scurt, mediu si lung. Este inutil si daunator performantei sa va fixati prea multe scopuri intr-un interval redus de timp. De asemenea, trebuie sa incercati sa percepeti latura placuta a sportului si sa acceptati sa adoptati un stil de viata nou, o noua filozofie.

Alimentati echilibrata

Evitati ca scopul dumneavoastra de a pierde in greutate sa devina o obsesie si nu renuntati la mancare pentru a accelera procesul de slabire. Meniul dumneavoastra trebuie sa ramana sanatos si echilibrat. Nu va impuneti reguli prea stricte si nu va subalimentati. In fond, nu este vorba despre un sacrificiu, ci despre invatarea unor reguli de life-style sanatos. Kilogramele in surplus trebuie sa scada treptat si nu rapid, pentru a evita reacumularea acestora.

Nu va cantariti

Atunci cand va lansati intr-un plan de slabire, evitati sa va cantariti in fiecare zi sau de mai multe ori zilnic. Altfel, motivatia dumneavoastra va scadea rapid, pentru ca veti constata ca, dupa primele sedinte, greutatea dumneavoastra a ramas aceeasi. Pentru a nu va face griji inutile, trebuie sa stiti ca, in primele zile de antrenament, grasimea se transforma in muschi, care cantaresc ceva mai mult decat grasimea. Cel mai bun mijloc de a constata ca faceti progrese este oglinda.

Regula pasilor marunti

Trebuie sa faceti pasi mici. Nu la propriu, ci la figurat! Mersul rapid si alergarea vor alterna, pentru a nu va obosi peste masura inca din prima zi. Treptat-treptat, va veti descoperi propriul ritm. Primele sedinte trebuie sa dureze maximum 45 de minute si trebuie incepute cu o repriza de incalzire de 15 minute.

In privinta frecventei, sedintele se vor realiza de trei ori pe saptamana. Fie ca efortul este sustinut sau de intensitate medie, cel mai important este sa va pastrati ritmul de antrenament.

Incet-incet, ceea ce la inceput va parea un efort supraomenesc se va transforma intr-o adevarata placere.