Mersul pe jos slabeste!

In ziua de azi, foarte putina lume mai apreciaza avantajele mersului pe jos, preferand – din comoditate – sa foloseasca masina personala sau mijloacele de transport in comun. Chiar daca ritmul alert al lumii in care traim de indeamna sa facem economie de timp, din cand in cand este bine – daca nu chiar recomandat – sa reinvatam… mersul pe jos.

Mersul, un sport ideal pentru a slabi

Se stie, cu cat efortul muscular este mai mare, cu atat cresc sansele de a arde grasimile si de a furniza energie muschilor activi. Concret, acest lucru se poate traduce astfel: in 10 minute de mers, organismul utilizeaza ca sursa de energie 60-70% glucoza. In schimb, intr-un mers prelungit pe parcursul a 30 de minute, 50% din energia utilizata provine din grasimile care circula in sange. In 60 de minute de mers, rezervele de grasime furnizeaza 70% din energie. Astfel ca, mijlocul cel mai eficace de a slabi fara a recurge la regimuri severe, este practicarea constanta a mersului pe jos. Plimbarile de voie sunt si ele utile, dar pentru a va proteja de aparitia unui surplus de kilograme, este necesar un efort de intensitate moderata (un pas grabit). Pentru a va asigura ca veti obtine efectul scontat, durata acestui efort trebuie sa fie de 30-45 de minute zilnic.

Avantaje nenumarate

  • Mersul este un exercitiu simplu, practic, natural si eficient.
  • Din punct de vedere fizic, efortul de a merge pe jos cu o regularitate de trei-patru ori pe saptamana, in sedinte a cate 30 de minute, va asigura certitudinea ca muschii si tendoanele, ligamentele si oasele sunt mentinute in forma. De asemenea, mersul pe jos sa amelioreaza ritmul cardiac si pulmonar.
  • Daca este asociat unui regim sarac in grasimi, va ajuta sa va stabilizati greutatea si, treptat, sa pierdeti surplusul de kilograme nedorite.
  • Un antrenament regulat va dezvolta masa musculara.
  • De asemenea, printr-un efort fizic moderat dar practicat zilnic, puteti preveni aparitia varicelor, pentru ca mersul pe jos amelioreaza circulatia sanguina.
  • In plus, mersul pe jos se recomanda si daca aveti senzatia de „picioare grele”.
  • Mersul pe jos, intr-o zi insorita (dar nu caniculara), timp de 20 de minute, va permite sa va faceti rezerve necesare de vitamina D.
  • Dupa masa de seara, o plimbare usoara de o jumatate de ora este ideala pentru o buna digestie si pentru un somn odihnitor.
  • Din punct de vedere psihic, acest exercitiu prezinta doua mari avantaje: va calmeaza si alunga stresul.