Dureri de spate? Scapa de ele cu pilates

Nu mai stiu pe nimeni care sa nu se planga de dureri de spate. Fie ca sunt la nivelul omoplatilor, fie ca sunt in partea inferioara a spatelui toate lumea are dureri de spate. Si daca ne gandim la felul in care stam la birou si mai ales la cat de mult stam pe acel scaun, la pozitia proasta de la volan, la cat de cocosati mergem, nici nu ar trebui sa ne mire ca spatele nostru sufera.

Iar cand avem putin timp liber majoritatea ni-l petrecem tot stand.. .pe canapea la televizor, intr-un fotoliu citind sau tot in fata calculatorului.

Si atunci, cand sa ni se indrepte coloana?

La orele de pilates! Sau, generalizand, la orice ora de sport. Dar pilatesul este una dintre activitatile care te scapa cel mai repede de astfel de neplaceri.

Unul dintre miturile legate de pilates este ca e un sport care iti lucreaza doar muschii abdominali. Dintr-un punct de vedere lucrurile chiar asa stau. Intr-adevar, pilates se concentreaza foarte mult pe tonifierea zonei abdominale si pelviene, mai ales a muschilor abdominali din profunzime. Insa rezultatul unui abdomen bine antrenat (pe langa frumusetea lui) este stabilitatea. Astfel, poti lucra orice alt exercitiu fara sa iti misti deloc partea centrala a corpului. Iar acest lucru inseamna protectie 100% pentru spatele tau. Iata de ce pilates este recomandat mai ales persoanelor care au dureri in zona lombara. Pentru ca muschii neantrenati din jurul coloanei vertebrale sunt una dintre cauzele durerilor de spate.

La primele ore de pilates este posibil sa simti ca spatele sau coloana te doare destul de tare, mai ales in zona inferioara. Dar acea durere este de fapt procesul de intarire a muschilor si de reasezare a vertebrelor.

Dupa ani de zile in care ai avut o postura proasta, cand vei incepe sa mergi la ore de pilates muschii tai se vor intari, iar coloana se va «aranja». Practic, muschii tonifiati iti trag fiecare vertebra si o asaza„, spune Cori Gramescu, instructor de pilates.

Asa ca renunta la cateva ore in fata televizorului si mergi la pilates. Vei simti pe … spatele tau… imbunatatirile.

Pilates – sport pentru zilele dificile ale lunii

Ca femeie probabil ti s-a intamplat ca in zilele delicate ale lunii sa renunti la anumite activitati obisnuite sau sa le modifici un pic. Orele de la sala se numara evident printre cele la care trebuie sa renunti. Cum ai putea face sport cand abia te poti ridica din pat? Cum sa alergi pe banda, sa lovesti cu picioarele sau sa sari pe loc cand simti ca toata zona pelviana iti este amortita de durere?

Pilates este solutia ideala pentru astfel de zile. Alege-ti o ora de incepatori si mergi sa faci putina miscare. Iti garantam ca te vei simti mai bine. Pilates se concentreaza in primul rand pe respiratie si pe corectitudinea si cursivitatea miscarilor. Astfel corpul tau va face miscare, dar intr-un ritm mai lent.

Poate acea ora de pilates nu te va face sa slabesti 500 de grame si poate nu iti va tonifia fesierii, dar cu siguranta iti va aduce beneficii mult mai importante pentru zilele in care menstruatia iti da batai de cap. De exemplu, accentul pus pe respiratie iti va oxigena mai bine tesuturile musculare, ceea ce inseamna ca muschii din zona pelviana vor scapa de contractii si se vor relaxa.

Apoi simplul fapt ca ai activitate fizica antreneaza anumiti centri nervosi care iti schimba starea de spirit si te relaxeaza. In plus, atunci cand faci sport creierul tau elibereaza endorfine – substante care iti induc buna dispozitie. Iar endorfinele au efecte similare cu analgezicele artificiale, doar ca ele sunt naturale.

Si-atunci? De ce sa iei analgezice chimice, cand poti apela la unele 100% naturale? Mergi la o ora de pilates si scapa de durerile menstruale!

Mai flexibila cu pilates

Orice femeie isi doreste sa fie supla. Sa aiba un corp de invidiat: sani perfecti, fese ferme, abdomen plat, picioare subtiri. Studiile au demonstrat (de fapt, studiile si milioane de femei care au urmat reteta) ca mixul intre o dieta echilibrata si mult sport te ajuta sa obtii corpul mult visat. Insa odata ajunsa acolo iti dai seama ca lipsesc anumite piese din puzzle.

De exemplu, picioarele subtiri si fesele ferme nu sunt la fel de frumoase insotite de un mers masculin. Si degeaba ai abdomenul plat daca pare mai degraba al unei culturiste decat al unei femei suple si senzuale.

Pilates te scapa de astfel de probleme. Datorita celor 6 principii de baza: control, centrare (echilibrare a intregului corp), concentrare, respiratie, cursivitate in miscari si precizie, pilates te va ajuta sa iti dezvolti muschii armonios. Fie ca faci doar pilates, fie ca mai combini aceste ore cu un alt sport, beneficiile sunt vizibile. La pilates toate miscarile sunt lente, iar corectitudinea respiratiei extrem de importanta. Ceea ce ajuta la o buna oxigenare a muschilor si implicit la dezvoltarea lor in lungime, nu in latime.

Iar de aici deriva urmatorul beneficiu al orelor de pilates: flexibilitatea.

De multe ori, din dorina de a slabi mai mult si mai repede, sarim peste miscarile de stretching de la orele de sport. Si astfel muschii devin tot mai rigizi. La pilates, majoritatea miscarilor au la baza elemente de stretching. Asa ca acest sport nu doar te slabeste si te tonifica, dar te ajuta sa devii mai flexibila. Poate nu vei reusi din primele ore sa atingi podeaua cu palmele atunci cand te apleci, dar dupa o luna vei observa ca o faci fara sa iti dai seama.

 LadyFit