Cea mai usoara si eficienta forma de sport

Cea mai usoara forma de sport este, cu siguranta, mersul pe jos. Oamenii petrec mult prea mult timp in masini, in autobuze, in trafic, in situatii foarte stresante. Din acelasi motiv, cel al crizei de timp, oamenii fac din ce in ce mai putina miscare. Dar este un lucru pe care oamenii il uita mereu. Si anume ca cel mai simplu sport din lume este chiar activitatea de deplasare – mersul pe jos.

Cunosc oameni care si-au achizitionat pantofi speciali de mers si merg in fiecare zi pe jos la serviciu. Pentru a nu se plictisi, variaza traseele destul de des. Sunt unii dintre cei mai in forma oameni pe care ii cunosc si asta fara a petrece ore intregi la sala si fara a se abtine de la tot felul de mancaruri delicioase. 

Mersul pe jos nu tine cont de varsta, sex, religie, situatie financiara sau timp liber. Putem merge pe jos la serviciu, la teatru, la film, la cumparaturi, in vizita la prieteni sau in parc. Practic, putem merge pe jos oriunde.

La ce ajuta?




Mersul pe jos ajuta la reglarea circulatiei sanguine, ne ajuta sa ne relaxam, scade cifra mortalitatii datorate bolilor cardiovasculare, scade nivelul colesterolului si te poate ajuta chiar si sa slabesti, daca doar il practici cu regularitate si sfintenie, la o viteza mare. Lista beneficiilor continua cu ameliorarea capacitatii respiratorii, scaderea nivelului glicemiei, echilibrarea apetitului si masajul aparatului digestiv.

Mersul pe jos ajuta si la imbunatatirea substantiala a starii psihice. De multe ori atunci cand avem o problema, e bine sa luam o pauza si sa facem o plimbare. Ne vom intoarce cu siguranta cu o noua viziune asupra problemei, cu un psihic mult mai calm si, poate, si cu cateva solutii pentru rezolvarea problemei celei apasatoare.

Te poti plimba singur, sau cu un prieten sau mai multi. Te poti plimba cu un prieten, cu un catel (daca ai unul) sau cu unul dintre copii sau nepoti. Poti asculta in casti muzica clasica, rock, sau, de ce nu, muzica populara. Poti asculta doar ce e in jurul tau, incercand sa te regasesti pe tine in cei din jur. Important e sa te simti bine. 

Pentru cei care totusi vor sa si piarda din greutate, ei trebuie sa stie ca acest lucru se poate intampla mergand pe jos, insa doar daca vor parcurge aproximativ 3 kilometri pe zi intr-un ritm rapid (30 de minute). Astfel, mersul pe jos in pas vioi te poate ajuta sa pierzi 100 de calorii la fiecare 1,5 km. De asemenea, dieta trebuie sa fie una echilibrata. In niciun caz nu incepeti sa va indopati cu ciocolata in ideea ca ati inceput sa mergeti pe jos!

Desi ideea sa te apuci sa „practici” mersul pe jos poate parea amuzanta, mai ales in comparatie cu alte forme de sport, mult mai sofisticate si mai complexe, trebuie sa stii ca atata vreme cat el este luat in serios si practicat ca atare, iti poate aduce aceleasi beneficii ca orice alt sport. Exista, insa, o conditie pentru atingerea acestui obiectiv – a transformarii mersului pe jos in sport – si ea se numeste perseverenta.

Un sfat de final : pentru a-ti menaja pe cat posibil picioarele, incearca sa schimbi pantofii de mers cat de des poti. In mod ideal, mersul pe jos ar trebui sa se faca cu picioarele goale, deoarece nu exista niciun tip de pantof, inca, care sa nu modifice forma anatomica a labei piciorului si care sa nu deturneze putin intreg scopul mersului pe jos ca sport. Si in aceasta categorie nu intra doar chinuitorii pantofi cu toc, ci si pantofii sport dintre cei mai sofisticati.