Arderea caloriilor cu ajutorul sportului

Cele doua componente indispensabile ale unei cure de slabire sunt regimul alimentar si sportul. Despre regim nu mai are rost sa discutam, este primul care ne vine in minte atunci cand ne gandim sa slabim. Insa sportul, din pacate, nu isi gaseste intotdeauna locul in viata noastra, nici macar atunci cand ne straduim sa pierdem kilograme.

De ce este sportul atat de important? Pe langa beneficiile bine cunoscute asupra sanatatii, miscarea va ajuta sa ardeti calorii. Corpul uman are anumite necesitati calorice prin care isi mentine functiile vitale: temperatura potrivita, digestia, functionarea organelor interne. Toate consuma calorii. Se adauga si cele consumate in timpul activitatilor de rutina: mers pana la birou, gatit, imbracat, coborat/urcat scari, etc.

 

Orice activitate, oricat de neinsemnata presupune un consum de calorii. In mod ideal, numarul de calorii consumate este acelasi cu numarul de calorii arse. Dar pentru ca astazi mancarea se gaseste usor si din abundenta, de multe ori mancam mult mai mult decat avem nevoie. Astfel apare un surplus de calorii pe care organismul nu le poate consuma si care se depun sub forma de grasime, altfel spus, sunt puse la pastrare pentru „zile negre”.

Una dintre cele mai bune modalitati de a arde caloriile in exces este sportul. Acest tip de activitate va ajuta in doua moduri. In primul rand, activitatea fizica intensa arde calorii instant, adica exact in momentul in care se produce. In al doilea rand, prin sport se maresc si se intaresc muschii, iar muschii mari si puternici consuma calorii mai multe, chiar si in stare de repaos. Persoanele cu muschii dezvoltati au o rata metabolica mai mare.

Exercitiile fizice sunt de doua feluri: aerobe si anaerobe. Termenul „aerob” inseamna „cu oxigen”. Exercitiile aerobe necesita oxigen furnizat muschilor de catre sange, pe o perioada lunga de timp. Un astfel de exercitiu, in general, este mai putin intens dar se intinde pe un interval de timp mai mare. In aceasta categorie intra jogging-ul, mersul rapid, inotul, sariturile de coarda, mersul pe role, vaslitul. Acestea se mai numesc si exercitii cardio pentru ca intaresc sistemul cardiovascular si inima.

„Anaerob” inseamna „fara oxigen”. In timpul exercitiilor anaerobe (de exemplu fitness-ul cu greutati, culturismul) muschii nu folosesc oxigenul ca si combustibil. Miscarile sunt mai dificle dar de scurat durata si sunt realizate cu ajutorul unor substante depozitate in muschi.

Cei care doresc sa slabeasca se intreaba ce sport este mai bun pentru a arde calorii. Pentru a scapa instant de un numar de calorii, sporturile aerobice sunt cele mai bune. Caloriile se ard pe loc, in timp ce faceti miscare. Pentru a mari rata metabolica (ceea ce inseamna ca se ard mai multe calorii in stare de repaos) sunt potrivite exercitiile anaerobe, care intaresc muschii facandu-i sa ceara mai multe calorii.

In mod ideal, un antrenament care sa arda caloriile eficient trebuie sa contina o combinatie a celor doua tipuri de exercitii. Ideal ar fi sa cereti ajutorul unui profesionist care sa va realizeze un program potrivit. In general, un antrenament de o ora ar trebui sa fie compus din 40 de minute de exercitii cardio (aerobe) si 20 de minute de exercitii de forta (anaerobe).

Lista caloriilor arse prin sport (la 10 minute de activitate, pentru o persoana de 56-79 kg)

 

Urcatul scarilor – 146 calorii

 

Alergare (19 km/h) –164 calorii

 

Alergare (11 km/h) – 118 calorii

 

Canoe – (6 km/h) – 90 calorii

 

Alergare (8 km/h) –90 calorii

 

Ciclism (20 km/h) – 89 calorii

 

Ski –80 calorii

 

Fotbal –69 calorii

 

Baschet –58 calorii

 

Calarie –56 calorii

 

Tenis –56 calorii

 

Mers (6 km/h) –52 calorii

 

Badminton –43 calorii

 

Volei – 43 calorii

 

Inot (crawl) –40 calorii

 

Tenis de masa – 32 calorii



Inot (spate) –32 calorii



Mers (3 km/h) –29 calorii