7 motive sa mergeti mai mult pe jos

Ati auzit adeseori spunandu-se ca „mersul pe jos face piciorul frumos”. Vestea si mai buna este ca exista multe alte motive pentru care este recomandat sa mergem pe jos. Iata cateva dintre ele!
1. Mersul pe jos este bun pentru inima. Un studiu efectuat pe subiecti barbati trecuti de 65 de ani a aratat ca rata de mortalitate in randul acelora care merg pe jos mai putin de un kilometru jumatate este aproape dublul ratei de mortalitate pentru cei care merg pe jos mai mult de trei kilometri. 
2. Mersul pe jos este bun pentru oase. Cercetarile arata ca femeile trecute de menopauza care merg pe jos aproximativ doi kilometri zilnic au o densitate osoasa mai mare decat femeile care merg mai putin.
3. Mersul pe jos este bun pentru creier. S-a descoperit ca femeile care se deplaseaza pe jos cel putin o ora si jumatate pe saptamana au functii cognitive sensibil imbunatatite fata de femeile care merg pe jos mai putin de 40 de minute pe saptamana.
4. Mersul pe jos previne aparitia diabetului de tip 2. 150 de minute de mers pe jos pe saptamana si o scadere in greutate de 7% (6-7 kilograme) pot reduce riscul de diabet cu 58%.


5. Mersul pe jos reduce riscul de cancer la san si la colon. Femeile care merg pe jos in pas alert intre o ora si 15 minute si doua ore si jumatate pe saptamana prezinta un risc de aparitie a cancerului la san mai mic cu 18% in comparatie cu femeile inactive. Alte studii au demonstrat beneficiile mersului pe jos in prevenirea cancerului de colon, dar si in ameliorarea efectelor acestuia.
6. Mersul pe jos este bun in tratarea depresiei. 30 de minute de mers pe jos, de trei pana la de cinci ori pe saptamana, timp de 12 saptamani, reduce cu 47% simptomele depresiei, cuantificate conform chestionarului standard in materie.
7. Mersul pe jos este bun pentru conditia fizica. Daca mergeti pe jos de trei ori pe saptamana timp de 30 de minute, riscul de probleme cardiorespiratorii scade semnificativ. In plus, la persoanele in varsta, mersul pe jos imbunatateste functiile fizice, reducand riscul de dizabilitati.