Stop alimentatiei proaste!

Ai cateva kilograme in plus. Nu e asa o drama, cu toate trecem prin asta la un moment-dat. Inainte de a lua decizia sa te apuci de vreun regim drastic, evalueaza-ti in mod obiectiv obiceiurile alimentare si abia apoi hotaraste-te ce modalitate de slabire sa aplici.

Elimina pentru inceput toate acele obiceiuri proaste care duc inevitabil la acumularea kilogramelor in tot felul de zone ale corpului.

Iata obiceiurile de care trebuie neaparat sa scapi daca vrei sa ai o silueta frumoasa si armonioasa:

  • Rontaitul. Ai impresia ca n-ai  mancat mare lucru azi. Nu-ti imaginezi de ce te tot ingrasi desi nu mananci cine stie ce la mesele principale. Asta pentru ca intre mese rontai tot ce apuci – ciocolatele, biscuiti, sticksuri, chipsuri, seminte, batoane. Si da, aceste mici rontaieli se aduna si se aduna si se aduna… Si rezultatul este unul dezastruos. E foarte important sa-ti impui sa renunti la acest obicei.
  • Mananci dezordonat. Daca stai sa te gandesti, nu mananci mult si nici nu abuzezi de ciocolata. Da, dar nu mananci nimic de dimineata, iei pranzul cand la 12, cand la 14, cand deloc si mananci o masa principala undeva pe la…11 seara. Dupa care mai faci o vizita la frigider pe la 3 noaptea, cand te apuca din nou foamea asa de tare ca te trezeste din somn. Pai si te mai miri ca tot acumulezi? Trebuie sa-ti stabilesti orele la care iei cele 3 mese principale si sa te tii de orele astea. Fara a manca alte lucruri intre mese si fara a le sari pe cele 3.
  • Mananci noaptea foarte tarziu. Degeaba mananci doar o felie de paine prajita si o portocala la micul dejun si servesti un piept de pui la gratar cu legume, la abur, la pranz daca ajungi acasa pe la 9-10 seara si te infrupti cu cartofi prajiti si tort de ciocolata. Masa de seara e cea care se depune cel mai abitir. Daca chiar nu poti rezista fara un desert, alege sa-l mananci la pranz. Lasa gratarul pentru masa de seara, pe care, sub nicio forma, n-o servi mai tarziu de ora 19.
  • Nu prea mananaci de dimineata. Dupa care te apuca foamea si mananci, ce sa faci, ca doar n-o sa pici din picioare de foame. Mai bine mananca foarte bine de dimineata, ofera-ti energie pentru un start in forta al zilei. Dozeaza-ti altfel mancarea.
  • Portii mari. Iti place sa umpli farfuria cu de toate dupa care te simti obligata sa mananci tot ca doar asa ne-a invatat mama, ca nu e frumos sa lasam in farfurie. Asa e, nu prea e frumos, insa e …foarte sanatos. Daca nu te poti opri pana nu termini tot ce e in farfurie, obisnuieste-te sa-ti pui portii mult mai mici. Uita-te bine pe menu-uri atunci cand esti la restaurant si vezi exact ce gramaje au mancarurile pe care le comanzi.
  • Exceptiile devin reguli. Sigur, nu e nicio problema sa mananci cate-o patratica de ciocolata din cand in cand sau sa rontai cateva alune. Insa, atunci cand exceptia devine regula si de fapt te recompensezi zilnic, sau chiar de mai multe ori pe zi, cu aceste ,,premii”, mancarea sanatoasa va ajunge in curand sa fie o exceptie.
  • Vizitele la fast-food. Sigur, o masa la fast food nu a omorat pe nimeni. Da, insa, nici bine nu i-a facut. Pune-ti in minte ca mancarea de gen fast-food e moartea pasiunii, invata sa o percepi ca atare si pur si simplu nu mai calca in astfel de lucruri. Exista atatea alte lucruri bune pe lume de mancare, care nu te vor transforma rapid in pufoasa, incat nici n-are rost sa mai vezi fast-foodurile ca pe ceva rezonabil.