Slabeste sanatos

Pentru multi oameni, a slabi este un adevarat chin. Adesea pierderea catorva kilograme este urmata de castigarea altora. Multe diete nu au success pe termen lung pentru ca nu tin cont de ceea ce inseamna a slabi sanatos si permanent. Din fericire, cercetarile au dezvaluit o multime de strategii cu ajutorul carora se pot pierde kilogramele definitive.

Miscarea: Nu e nimic nou in asta. Existenta sau inexistenta sportului in cura ta de slabire poate prezice care va fi urmarea ei pe termen lung. Pnetru ca sportul sa fie sufficient, trebuie sa-l faci in cel putin cinci reprise acate 30 d eminute pe saptamana. Din fericire, si trei sedinte a cate 10 minute intr-o zi sunt la fel de bune ca o sedinta de 30 de minute. Astfel nu mai poti sa te scuzi spunandu-ti ca nu ai timp de sport. Gaseste ceva care sa-ti faca placere, asa vei avea mai multe sanse sa iti respecti programul. Incearca niste ore de aerobic, un sport efficient si placut in acelasi timp, sau plimbari in ritm alert prin parc, impreuna cu o prietena.

Muschii: Da, intra tot la categoria sport, dar exercitiile cu greutati sunt atat de importante si eficiente incat trebuie mentionate separate. Intr-adevar intimpul unei sedinte de exercitii cu greutati nu arzi atatea calorii cat intr-o sedinta de aerobic, insa greutatile te ajuta sa-ti construiesti muschi puternici. Si cu cat ai muschi mai mari si mai puternici, cu atat arzi mai multe calorii, chiar si atunci cand stai degeaba. De aceea, halterofilii de performanta consuma zilnic mii de calorii pentru a-si mentine greutatea. Muschiul, spre deosebire de grasime, este tesut activ, de aceea, muschiul arde zilnic un numar de calorii prin simplul fapt ca exista.

Jurnalul: Un jurnal al meselor tale te poate ajuta foarte mult. Rezerva-ti putin timp zilnic pentru a nota ce si cat ai mancat, cat de foame iti era si care au fost sentimetele tale dupa masa. Astfel vei identifica emotiile si starile care te fac sa mananci prea mult, iti vei da seama cand mananci normalsi cand mananci prea mult. Studiaza jurnalul si incearca sa-ti dai seama und epoti face schimbari. Un jurnal te poate face sa iti respecti promisiunile facute tie insati si te ajuta sa tii minte care iti sunt scopurile.

Sanatate: Concentreaza-te pe a-ti pastra sanatatea, nu pe a slabi. Multi oameni reusesc sa obtina rezultate mai bune pe termen lung daca mananca nu pentru a slabi ci pentru a deveni mai sanataosi. Alege mancarurile care vor afecta sanatatea corpului tau, sin u pe cele care iti vor afecta sanatatea.

Sentimentele: Afla ce te roade pe tine. Sa fie stresul, plictiseala, singuratatea, furia, depresia sau oboseala? Trebuie s ainveti sa iti accepti rporpiile emotii fara a fi nevoie de mancare care sa te ajute. Cei are mananca prea mult manaca nu de foame ci din cauza unor sentimente pe care nu si le pot controla altfel.

Comunicarea: Ca sa poti slabi eficient pe termen lung ai nevoie de incurajare si sustinere. In unele tari exista grupuri de suport pentru obezi, asemanatoare celor pentru alcoolici sau toxicomani in care oamenii discuta despre problemele lor, despre sentimente si tentatii. Este mai greu, daca nu imposibil sa gasesti asa ceva la noi, insa poti incepe propriul tau grup de suport impreuna cu prietenele aflate in aceeasi situatie, sau poti intra oricand intr-o comunitate online.

Portiile: Sandwich-urile pe care le cumparam, portiile de mancare de la restaurant sunt tot mai mari asa incat uitam ca de fapt avem nevoie de o cantitate foarte mica de mancare pentru a supravietui. Fii atenta la cat mananci in timpul unei mese si opreste-te atunci cand simti ca esti satula, nu atunci cand simti ca nu mai incape nimic. Oricum senzatia de prea plin nute va ajuta deloc cand va trebui sa duci la bun sfarsit activitatile zilnice.

Slabeste incet: Cu cat slabesti mai repede, cu atat te vei ingrasa mai repede cand renunti la regim. Schimbarile mici in alimentatie au cele mai mari sanse de reusita. Cand slabesti rapid, probabil ca pierzi apa si tesutul muscular, nu grasimea. Atunci cand tesutul muscular scade, scade si rata metabolismului, adica numarul de calorii pe care organismul il consuma zilnic pentru a supravietui. Grasimea este eliminata atunci cand slabesti incet. Un kilogram pe saptamana ar trebui sa fie telul tau, iar el se poate atinge prin schimbari mici, de exemplu prin eliminarea a 250 de calorii din dieta si prin consumarea altor 250 de calorii prin exercitii.

Mananca incet: Ai observat ca persoanele slabe mananca mai incet? Aceasta este o metoda foarte buna de a pierde kilogramele, caci din momentul in care incepi sa mananci, organismul are nevoie de 20 d eminute pentru a simti ca este satul. Daca mananci repede, vei inghiti mult mai multe calorii decat ai nevoie in cele 20 deminute. Deci manaca incet, mesteca bine fiecare inghititura si bucura-te de gustul alimentelor.

Mai putina grasime: Este important sa consume mai putina grasime, caci aceasta contine noua calorii la un singur gram, fata de 4 calorii/gram cat contin proteinele sau carbohidratii. Asta nu inseamna ca trebuie sa inlocuiesti alimentele grase cu cele fara grasimi. Grasimile sunt inlocuite cu aditivi meniti sa dea gust alimentelor, deci numarul de calorii nici nu se schimba.

Cantareste-te: Multi spun ca nu este deloc bine sa te cantaresti mai mult de o data pe saptamana. Ignora-i. Cantareste-te in fiecare zi daca simti nevoia, dar stabileste un moment al zilei in care sa incepi operatiunea, de exemplu dimineata, imediat dupa ce te trezesti. Greutatea noastra variaza in diferitele momente ale zilei in functie de ceea ce am mancat sau am baut.

Odihna: Ca sa poata arde caloriile in mod eficient, organismul are nevoie de cel putin opt ore de somn pe noapte. Daca iti imaginezi ca vei slabi mai mult daca esti obosita si stresata, te inseli. Somnul este extrem de important, atat pentru psihic cat si pentru fizic.

Se intampla si accidente: Oricat de relaxata ar fi cura de slabire pe care o tii, sunt mari sanse ca la un moment dat sa cedezi in fata unei prajituri sau a unei fripturi de porc. Nu e cazul sa disperi, se mai intampla. Si nu e o problema foarte mare daca se intampla din cand in cand, totul e sa nu devina obisnuinta. Poti foarte usor sa compensezi facand mai multe exercitii la urmatoarea vizita la sala.

Cedeaza: Daca ti-e foarte pofta de un aliment mananca-l si gata. Nu-ti nega micile placeri. Dar incearca sa mananci foarte putin, doar cat sa-ti satisfaci pofta. Regimul de slabire nu trebuie sa fie o tortura. Atunci cand e posibil inlocuieste alimentele de care iti e pofta cu unul ce contine mai putine calorii. Daca vrei o friptura de porc, alege una din piept de pui, iar daca ti-e pofta pur si simplu de ceva dulce, alege un fruct.