Cum ne protejam pe timp de canicula

Chiar si un adult sanatos si cu o constitutie puternica poate experimenta episoade de pierdere a poftei de mancare, de deshidratare sau se poate confrunta cu unele carente vitaminice pe durata zilelor caniculare. Exista insa cateva solutii care va pot mentine starea de bine chiar si in aceste momente de caldura coplesitoare.

  • In primul rand, trebuie stiut ca o temperatura excesiv de ridicata, asociata cu un indice temperatura/umiditate care depaseste pragul valoric de 80 de unitati sunt doi factori extrem de daunatori, mai ales pentru copii si batrani. Deshidratarea si ridicarea temperaturii corporale pot avea consecinte periculoase.
  • Reganditi-va regimul alimentar. Mancati cinci – sase mese reduse cantitativ, dar bogate in proteine, pentru a va mentine constant nivelul de calorii ingerate. Caloriile reprezinta un adevarat combustibil al organismului, care ofera energia necesara realizarii functiilor corporale.
  • Eliminati sau reduceti drastic consumul de cofeina, alcool si dulciuri din dieta zilnica. Acestea produc o accelerare a metabolismului si conduc la un dezechilibru al lichidelor in organism.
  • Includeti in meniul de zi cu zi fructe bogate in fibre sau sucuri naturale care mentin un nivel optim al zaharului din sange, ofera nutrienti necesari corpului si hidrateaza. Nu neglijati nici consumul de mancaruri bogate in proteine.
  • Evitati mersul prin soare sau expunerea la razele solare pentru o perioada mai mare de 15 minute si nu uitati ca numai lotiunile cu factor de protectie peste 15 pot sa va apere pielea de probleme si de eventualele arsuri. Daca pielea n-a fost afectata de actiunea razelor de soare, o buna hidratare va ajuta vindecarea zonelor cu arsuri.
  • Daca aveti senzatii de lesin, va este greu sa va concentrati sau va doare capul, este posibil sa fiti deja deshidratati, de aceea este indicat sa beti imediat apa minerala (un consum regulat de lichide poate preveni problema) sau un pahar de apa de la robinet in care sa adaugati doua lingurite rase de sare de masa.
  • Cand iesiti afara, alegeti haine lejere, deschise la culoare, si protejati-va cu ajuorul palariilor, sepcilor sau al umbrelelor.