„Sanatatea, frumusetea si aspectul fizic depind de modul in care gandim”

Pe Florentina Opris o admiram de mult la Prima TV, in emisiunile sale zilnice si in „Sport, dieta si o vedeta„. Ei bine, in realitate, Florentina nu este doar o femeie frumoasa si cu un fizic de invidiat. Vedeta Prima TV este o persoana extrem de calma si pozitiva care, atunci cand stai de vorba cu ea, iti transmite o energie aparte. Va invit sa o cunoasteti mai bine pe Florentina Opris din interviul de mai jos. Sfaturile ei sunt extrem de utile!

Florentina, esti o vedeta TV foarte cunoscuta, o mama si o sotie de invidiat. Vreau sa stiu cat la % a contribuit sportul in realizarile tale personale si profesionale?

Sunt o persoana normala, dar dintotdeauna mi-am dorit din adancul sufletului, inca de copil, sa nu fiu banala – sa cunosc, sa invat, sa experimentez, sa inteleg care este rolul meu pe acest Pamant. Inca de mica, sportul a fost prietenul meu. Facand sport de performanta de la varsta copilariei, de la 9 ani, mi-am format caracterul si personalitatea de invingator. Sportul m-a invatat ca in viata exista competitie si daca esti bine pregatit si din punct de vedere fizic si psihic, sansa de a obtine un loc pe podium este maxima. Am inteles tot in aceasta perioada ca depinde de mine in proportie de 99% sa reusesc in tot ceea ce intreprind daca ma pregatesc. Si intr-adevar 1% am nevoie si de noroc. Sportul a fost calea pe care am urmat-o si cel mai important lucru este ca m-am bazat 100% pe intuitia mea, pe calauzirea pe care o aveam inconstient de la bunul Dumnezeu si n-am dat gres.

Cura-de-slabire se adreseaza mamicilor care vor sa-si redobandeasca silueta, dupa nastere. Impartaseste-ne din experienta ta. Cu cate kg ai inceput sarcina si cate ai avut dupa nastere? Cum ai reusit sa scapi de ele? In cat timp?

Cred ca este foarte important ca noi toti sa fim bine informati, iar site-ul vostru va fi de mare ajutor foarte multor persoane. In ceea ce priveste perioada de dinainte si dupa sarcina, imi aduc aminte cu multa bucurie pentru ca a fost o perioada minunata. Aveam 24 de ani, varsta la care organismul este pregatit si te ajuta foarte mult in aceasta etapa a vietii, sarcina. Am facut miscare din prima zi de sacina pana inainte cu 3 zile de nastere si asta m-a ajutat enorm si fizic, si psihic. In momentul nasterii, aveam cu 13 kg mai mult decat inainte de sarcina. M-am alimentat echilibrat asa cum faceam si inainte, am nascut normal si chiar in urmatoarea zi dupa nastere faceam cateva miscari in salon impreuna cu cateva mamici. E adevarat ca erau miscari de respiratie, miscari usoare, dar care nu dauneaza, dimpotriva fac numai bine. Aceasta perioada trebuie privita de catre viitoarele mamici cu multa seriozitate. Inseamna sa ai respect pentru tine si fiinta care prinde viata in interiorul tau. Cand am ajuns cu Loren acasa, dupa o saptamana, aveam cu 2-3 kg mai mult fata de inceputul sarcinii, pe care le-am pierdut fara sa fac efort sau sa-mi dau seama in urmatorele 2 saptamani, continuandu-mi activitatea normala si alaptandu-l pe fiul meu.

 

Ai urmat un regim alimentar anume? Ai consultat un specialist?

Bazele unui stil de viata sanatos le aveam inca de atunci in minte, le aplicam si le predam altora. Acesta a fost un mare avantaj.

Ti-a fost vreodata teama ca vei ramane mai „plinuta”?

Am avut tot timpul in minte ca riscul de a fi plinuta se datoreaza modului haotic in ceea ce priveste alimentatia, miscarea si gandirea. Gandirea as pune-o pe primul loc pentru ca tendinta noastra de a face dintr-odata foarte mult in directia unui stil de viata sanatos ne duce insa in directia opusa, de a nu face nimic. Cred ca cel mai important este sa acceptam ca nu putem intr-o zi, o saptamana, o luna, sa devenim subtirele intrucat este vorba de un intreg proces care se deruleaza in ritmul sau.


Ce sport ar trebui sa faca o proaspata mamica, dupa nastere? Cam cat timp pe zi?

Miscarea trebuie sa fie toata viata o prioritate, nu numai inainte si dupa nastere. Acceptam sau nu, organismul este destinat miscarii si asta o spun cei aproximativ 750 de muschi de pe intregul corp. Acestia trebuie pusi la treaba in fiecare zi, cel putin 20 de minute, de la simple exercitii de respiratie pana la mers si alte metode moderne de a-ti exersa musculatura. Asta, bineinteles, adaptat conditiei fizice si starii de sanatate a fiecarei persoane, in special a unei viitoare mamici, in timpul sarcinii. Trebuie sa fie ca spalatul pe dinti, un lucru pe care il faci in fiecare zi, pentru ca asa esti constient ca iti ingrijesti sanatatea danturii. Tot asa trebuie sa ai grija si de musculatura ta.

La aspectul oricarei persoane, pe langa miscare, contribuie si alimentatia. Ce avem voie si ce nu avem voie sa mancam, atunci cand dorim sa slabim?

Daca vrei intr-adevar sa slabesti, va trebui sa ai multa rabdare, deoarece rezultatele nu vor aparea imediat. Pentru a slabi sanatos si a-ti mentine silueta la care doresti sa ajungi, trebuie sa ai un regim alimentar bogat in vitamine, minerale, glucide si lipide. Nu te grabi si nu incerca sa tii cure de slabire drastice, pentru ca nu te vor ajuta deloc.

Pentru inceput, este important sa iti faci un program zilnic al alimentatiei pe care sa il respecti. Trebuie sa stii ca ai nevoie de cat mai multe fructe, legume, iaurturi naturale, iar carne – doar peste sau piept de pui, pe gratar. Evita prajelile, dulciurile, mancarurile greu digerabile, fast food-urile si alte produse nesanatoase. 

Apa este, de asemenea, foarte importanta, trebuie sa bei cel putin 2l pe zi. Te sfatuiesc sa bei si cate 2 cani de ceai verde pe zi, deoarece te va ajuta foarte mult in pierderea kilogramelor, cat mai repede. Incearca pe cat posibil sa eviti bauturile carbogazoase.

Nu in ultimul rand, fa cat mai multa miscare, de cate ori ai ocazia! Daca ai un program incarcat si nu ai timp de un sport in aer liber, atunci poti face miscare chiar la tine acasa. Iti pot recomanda CD-urile Sport cu Florentina care contin numeroase sfaturi utile pentru tine, precum si programe video de exercitii pentru tonifierea muschilor si eliminarea stratului adipos. Poti alege dintre CD-urile pentru abdomen, pentru fesieri, pentru coapse, brate si bust sau celulita. Prin alternarea lor, vei obtine un corp de invidiat.

Cum reusesti sa ramai la fel de tanara si frumoasa? Ai anumite „secrete” de frumusete pe care le folosesti? Ni le impartasesti?

Tineretea si frumusetea pleaca din interirul tau. Cu cat esti mai multumit de tine, de cei din jur, de ceea ce faci, cu atat radiezi mai mult in exterior. Pe de alta parte, varsta biologica poate fi mult mai mica decat cea reala si in consecinta sa arati mai tanar daca ai un stil de viata echilibrat. Pe  florentina.ro, gasiti un test de varsta biologica care merita incercat. Cat priveste secretele de frumusete, le spun tuturor tot timpul. Sunt trei : gandirea pozitiva, miscarea si alimentatia echilibrata cu tot ceea ce implica ele !

Ce inseamna pentru tine „o femeie fericita”? Esti o femeie fericita?

Fericirea este o stare care izvoraste clipa de clipa din interiorul fiecarei fiinte multumita, impacata cu sine si cu cei din jur, care ii accepta pe ceilalti asa cum sunt, pentru calitatile si defectele lor. O femeie fericita este cea care vede partea plina a paharului, care se bucura de fiecare clipa. Alaturi de familia mea, sunt fericita si incerc in fiecare zi sa vad frumusetea in tot ceea ce ma inconjoara : lucruri materiale, spirituale, oameni pe care ii intalnesc si lucruri pe care le fac. Fericirea este starea care depinde de mine, de fiecare in parte.

Cateva sfaturi pentru mamicile deprimate de kg acumulate in timpul sarcinii!

  • sa nu manance pentru doi
  • sa nu considere sarcina ca o perioada dificila, ci ca ceva normal si firesc
  • miscarea este un aliat foarte important
  • frustrarile sau necazurile sa nu si le inabuse intr-o cutie de ciocolata sau intr-o farfurie de prajituri, dand vina pe pofte apoi
  • sa iasa mai mult in natura, plimbarile sunt foarte benefice si te mentin in forma
  • sa asculte muzica relaxanta
  • sa isi gaseasca prietene cu care sa isi impartaseasca trairile

Sanatatea, frumusetea si aspectul fizic depind de modul in care gandim, in primul rand. Din mintea noastra pleaca dorintele, poftele, delasarea, motivatia.