Important este sa stim cand sa ne oprim, nu sa ne abtinem!

Abia ai reusit sa slabesti cateva kilograme si te sperie gandul ca se apropie Craciunul si vei lua in greutate? Ei bine, pentru ca asta este problema tuturor femeilor, am apelat la un specialist care sa ne ajute sa ne bucuram de bucatele traditionale intr-un mod echilibrat. Sa vedem ce spune Cori Gramescu!

Cori, se apropie sarbatorile de iarna si, automat, cel mai mare inamic al femeilor: preparatele traditionale bogate in calorii. Ce putem face sa nu ne ingrasam in perioada sarbatorilor de iarna?

In perioada sarbatorilor de iarna ar trebui sa incercam sa mancam cu masura. Chiar daca traditia romaneasca este una a meselor imbelsugate, putem apela la cateva trucuri foarte utile. De exemplu, sa mancam preparatele traditionale doar in prima si a doua zi de Craciun, apoi sa consumam cu precadere alimente dietetice, carne slaba, legume multe. Alta solutie ar fi sa consumam langa preparatele traditionale o cantitate mare de legume. Astfel se creaza satietate si scade practic consumul excesiv de alimente indigeste.

Desigur ca si sportul joaca un rol important, asa ca putem merge si la sala in perioada sarbatorilor sau, cel mai comod, sa facem in casa cateva  exercitii fizice.

Exista femei care se infometeaza inainte de sarbatori pentru a arata bine si apoi, dintr-o data, mananca fara sa se controleze. Care sunt urmarile?

Urmarile unui astfel de comportament alimentar sunt foarte neplacute. Practic, exista o ingrasare brusca si exista efecte negative la nivelul aspectului pielii – celulita, edeme, vergeturi – si la nivelul sanatatii – probleme digestive sau dereglari ale metabolismului. Ideal este sa avem o conduita alimentara echilibrata, fara sa trecem de fiecare data prin cercul vicios infometare – ingrasare brusca.

Se poate rezista tentatiilor?

Sigur ca se poate. Insa putem sa ne delectam si cu toate preparatele traditionale, fara sa traim in frustrare, cu conditia sa nu intrecem masura. O felie de cozonac, de pilda, nu e o tragedie pentru sanatate, dar un cozonac intreg inseamna cateva sute de grame in plus la cantar. Important este sa stim cand sa ne oprim, nu sa ne abtinem de la orice.


Care sunt cele mai periculoase combinatii in aceasta perioada?

Cea mai periculoasa combinatie este asocierea dintre grasimi si carbohidratii simpli. Fie ca vorbim despre mamaliga cu sarmale si smantana sau despre cozonac cu lapte, alaturarea grasimilor cu cereale sau zahar duce la acumularea de kilograme. Alt pericol majore vine din consumul de alcool, care este crescut in aceasta perioada.

Ne poti da exemple de alternative sanatoase si sarace in calorii pentru masa de Craciun?

O solutie foarte buna o reprezinta alternativele la preparatele traditionale. De exemplu, in loc de sarmale de porc putem incerca sarmale de curcan in foi de vita de vie, sau in loc de friptura grasa de porc putem alege muschiuletul file cre este mult mai slab. Nu mai spun ca putem inlocui prajiturile cu citrice sau putem prepara salata boeuf fara cartofi si cu maioneza de casa.

Se poate compensa o masa bogata in calorii cu mai multe exercitii? Daca marim durata unei sedinte de sport putem sa ne bucuram si de sarmalute, cozonac si alte delicii culinare?

Daca marim durata si intensitatea antrenamentelor, pe termen scurt putem compensa un exces alimentar. Dar daca excesul devine un obicei, la un moment dat ne vom ingrasa, in ciuda efortului depus la sala de sport. De exemplu, o portie de sarmale este echivalentul unei ore intense de kangoo jumps, pentru o portie de friptura cu cartofi va trebui sa petrecem o ora la TaeBo si una la Pilates, iar pentru o portie de prajituri va trebui sa stam o ora la PumpUP si una la StepAerobic. E destul de greu sa mentii un astfel de ritm, asa ca mai bine ne cntrolam putin poftele alimentare si mentinem un program normal de efort fizic.

Ca tot vorbim de sarbatori si de kilograme in plus, cati dintre concurentii de la Marele Castigator crezi ca vor rezista tentatiilor de sarbatori?

E un adevarat test si pentru ei, insa cu totii par motivati sa continue sa slabeasca. Chiar daca vor manca din preparatele traditionale, este important ca fiecare din ei sa revina cat mai repede la dieta obisnuita si la programul de antrenament.

Vreau sa te intreb cat de greu a fost pentru tine sa colaborezi cu concurentii? 

Cu unii a fost mai complicat, cu unii a mers foarte simplu. Si rezultatele obtinute de ei in finala au aratat exact acest lucru: cei care au inteles rapid cum functioneaza slabirea au pierdut foarte multe kilograme, cei care au preferat sa nu se schimbe nu au slabit atat de semnificativ.

Ce ne spui despre Marele Castigator?

Gratian, concurentul echipei mele, a castigat concursul, cu un rezultat incredibil! A slabit aproape jumatate din greutatea pe care o avea la inceputul concursului si arata uimitor de bine! Iar marea mea surpriza a fost ca in weekendul de dupa castigarea concursului a mers la sala si a facut antrenament. E foarte important pentru el ca a obtinut aceasta victorie, a muncit din greu si merita. Iar rasplata este cu atat mai mare cu cat a castigat in fata unui concurent foarte puternic, Veronica, o femeie deosebita, foarte motivata si muncitoare.



LadyFIT