Intineriti cu ajutorul antioxidantilor

Antioxidantii … numai despre asta auziti vorbindu-se in ultimul timp. Cosmetice, suplimente alimentare… Unii spun despre antioxidanti chiar ca au anumite puteri magice, sunt capabili sa incetineasca procesul de imbatranire. Dar ce sunt antioxidantii de fapt?
Antioxidantii: cum actioneaza asupra pielii? Antioxidantii lupta impotriva radicalilor liberi, molecule nocive, care sunt responsabili de imbatranirea prematura. 
Antioxidantii naturali: vitamina C intervine in formarea colagenului (elasticitatea pielii) si carotenoizii previn distrugerea celulelor. Ce trebuie sa consumati? Spanac, varza, patrunjel, broccoli, ardei, rosii, plante aromatice si condimente. In ceea ce priveste fructele, consumati kiwi, portocale. Consumati 5 fructe si legume pe zi. Un sfat: evitati expunerea indelungata la soare si tigarile care favorizeaza aparitia ridurilor. 
Antioxidantii sunt buni pentru inima si anticancer. Studiile specialistilor au demonstrat efectele benefice ale antioxidantilor asupra sanatatii. S-a constatat ca suplimentele alimentare care contin vitamine, antioxidanti si minerale au diminuat cu 31% aparitia cancerului si cu 37% decesele. Va veti pastra sanatatea timp indelungat daca veti manca cat mai variat insistand asupra consumuluide fructe si de legume. 
Cum puteti consuma destui antioxidanti? Iata care sunt alimentele cele mai bogate in antioxidanti: 
Legumele: spanacul (cel mai bun), broccoli, varza, ardei, sfecla, ceapa, porumb, vanata, morcovi, rosii.
Ierburi aromatice si condimente: scortisoara, rozmarin, salvie, cimbru.
Fructe: prune, struguri, mure, capsuni, caise, mere, kiwi, fragute.Antioxidantii din pepenele rosu previn riscul aparitiei cancerului de colon, astmului, bolilor de inima, osteoporozei, artritei si cancerului de prostata.
Ceai verde si cafea: doua sau trei cesti pe zi asigura 60% din necesarul zilnic de antioxidanti recomandat. 
Uleiuri vegetale: floarea soarelui, ulei din samburi de struguri, de rapita, de porumb, 1 lingura sau doua pe zi. Alte surse de antioxidanti: Beta-carotenul, vitamina C, vitamina E, extractul de ceai verde sau de armurariu, extractul din seminte de struguri sau de ginko biloba, extractul de schisandra, licopenul, n-aceticisteina, acidul alfa-lipoic, seleniul sau coenzima Q10 sunt excelenti antioxidanti. Ciocolata este si ea un antioxidant puternic. Contine o cantitate importanta de fenoli care ajuta la functionarea corecta a sistemului nervos. 
Trebuie sa luati suplimente alimentare? Aproximativ 20% din populatie consuma suplimente alimentare (cockteil de vitamine, saruri minerale, antioxidanti), pentru a slabi, pentru a imbatrani mai greu, pentru a se bronza mai repede Dar lucrul acesta nu este neaparat necesar. In general, o alimentatie echilibrata in fructe si legume ajunge pentru a evita aparitia unei carente de antioxidanti. Nu folositi perioade indelungate de timp suplimentele alimentare, respectati dozele recomandate si urmati sfatul doctorului. 
Antioxidantii: care sunt riscurile supradozelor? Supradozele sunt destul de rare dar apar atunci cand se iau mai multe tipuri de suplimente alimentare (antiimbatranire, pentru memorie, pentru bronz). Riscurile cunoscute: 
Vitamina C: poate provoca tulburari digestive, insomnii, calculi renali.
Vitamina A: devine toxica atunci cand este consumata in cantitati mari. Oboseala, iritabilitate, stari de voma, diaree, tulburari hepatice grave.
Polifenolii accelereaza imbatranirea in loc sa o incetineasca. Evitati deci amestecul de suplimente alimentare.
Cosmeticele si antioxidantii. Crema matifianta antioxidanta, seruri antirid pe baza de retinol. Cosmeticele imbogatite cu antioxidanti au o putere limitata. Orice ar contine, produsele nu depasesc stratul extern al pielii, adica epiderma. Doar produsele care sunt destinate hidratarii straturilor superficiale si protejarii impotriva razelor de soare sunt eficace.
Vinul daca este consumat cu moderatie (cel rosu, nu cel alb), este o sursa importanta de antioxidanti. Strugurele rosu este plin de resveratrol, un elixir de sanatate natural. 
Antioxidantii sunt indispensabili pentru sanatatea noastra. Organsimul nostru are nevoie de antioxidanti pentru a fi mai puternic in fata agresiunilor exterioare. Cand vine vorba de beneficii pentru frumusetea si sanatatea voastra, antioxidantii trebuie sa fie in fruntea listei. Ei sunt mai buni decat vitaminele, mineralele, proteinele, carbohidratii si oricare alti nutrienti, deoarece ei ofera foarte multe beneficii.