Fructe si legume care nu ingrasa

A venit toamna si, desi frigul se instaleaza incet-incet, e bine sa privim intotdeauna jumatatea plina a paharului. Una dintre ele este faptul ca ne aflam in plin sezon de legume si fructe proaspete, care abia asteapta sa fie combinate in tot felul de preparate care mai de care mai sanatoase si mai sarace in calorii.

Daca simtiti ca sunteti in pana de inspiratie, iata un top 10 al celor mai iubite fructe si legume de toamna.

1. Fasolea pastai. Nu uitati cand o alegeti sa verificati daca pastaia pocneste usor, la prima indoire, aveti grija sa optati pentru pastai cat mai mici, indiferent cat de apetisant ar arata cele mari, si sa arate bine (evitati pastaile cu pete maronii).  Preparati-o cat mai repede dupa cumparare si in niciun caz n-o tineti mai mult de 5 zile in frigider.  Ca sa beneficiati din plin de caracteristica dietetic, evitati s-o preparati cu carne. O idée ar fi s-o fierbeti, s-o amestecati cu un sos facut din 3 rosii medii, calite intr-un strop de ulei, iar la final sa adaugati mujdei. Delicios, usor de facut si fara prea multe calorii.

2. Prune. Prunele sunt detoxifiante, sunt laxative si au un gust extraordinar de bun. In plus, ele te vor ajuta sa elimini celulita.  O alta varianta de luat in calcul toamna, sunt prunele uscate, cu efecte la fel de benefice. Evita, insa, prepararea galustelor cu prune sau a placintelor de tot felul, aceste preparate nu vor face decat sa te ingrase.

3. Vinete. Salata de vinete este o mancare delicioasa. Ca s-o transformi intr-un aliment dietetic, prepar-o fara maioneza si serveste-o pe felii de rosii in loc de felii de paine. Delicios si cat se poate de dietetic.

4. Dovleacul este o leguma bogata in fibre, ceea ce inseamna ca te vei satura foarte usor din acest aliment. Desi aparent non-dietetic, el este de fapt  perfect adaptat unei diete hipocalorica.

5.  Gogosarii sunt foarte buni la dieta. Muraturile, in general, sunt benefice siluetei mult visate, insa doar daca cantitatea de sare folosita la prepararea lor este cat mai scazuta posibil.

6. Pastarnacul. Atunci cand il alegeti, aveti grija ca el sa fie neted, ferm, si nu prea mare in dimensiune.  Pe langa uzul sau traditional, condiment in supe si ciorbe, pastarnacul poate fi si o garnitura delicioasa, atunci cand este  fiert, copt sau la gratar. El poate sa inlocuiasca foarte bine morcovii si cartofii in majoritatea retelor.

7. Perele. Au un continut caloric foarte mult, un gust excelent, calmeaza si au in plus si un efect laxativ.

8. Gutuile. Sunt un excelent diuretic si digestiv. Ele sunt bune si in perioada virozelor, intarind sistemul imunitar. Totusi, tine minte sa le consumi crude. Dulceata de gutui, indiferent cat de bine ar suna, contine foarte mult zahar.

9. Nucile. Atata vreme cat nu exagerezi cu cantitatea lor (in mod ideal, trebuie consumat nu mai mult de un pumn de nuci) si le consumi crude, fara niciun adaos de sare si fara a le praji, nucile nu iti aduc decat beneficii in dieta. Ele contin grasimi bune, de care organismul tau are nevoie si o serie importanta de nutrienti benefici.


10. Merele. Un mar are in jur de 60 de calorii, iar aciditatea sa te va ajuta sa arzi mai usor grasimile. Merele sunt aliati excelenti in lupta impotriva kilogramelor in plus. Singura conditie este sa nu le folosesti la prepararea diverselor aluaturi – asta nu va transforma o placinta plina de zahar si faina intr-un aliment dietetic.