Alimentele tineretii fara batranete

Fructele si legumele, cerealele integrale si proteinele de buna calitate alcatuiesc trioul ideal pentru a va oferi un aspect tanar pentru vreme indelungata.

Fructe si legume

Acestea reprezinta o sursa fabuloasa de vitamine, minerale, fibre si apa. Vitamina C intareste capilarele si va ofera un plus de colagen, iar beta-carotenul (un pigment care se regaseste in morcovi, caise si mango) si vitamina E (avocado si kiwi) neutralizeaza efectele radicalilor liberi care pot contribui la o imbatranire prematura a celulelor.

Cele mai bune surse de vitamina C sunt citricele, capsunile, pepenele galben, rosiile, ardeii si mazarea. Potasiul se regaseste in toate fructele si legumele, rolul sau fiind acela de a regla echilibrul apei existente in celule.

Bogate in vitamina C, beta-caroten si anti-oxidanti, afinele sunt de departe cele mai bune produse vegetale care lupta impotriva imbatranirii.

Cerealele integrale

Acestea sunt bogate in fibre care hranesc pielea, sunt ideale pentru sistemul digestiv si va ajuta sa scapati de problemele legate de constipatie. Iar daca sistemul digestiv functioneaza bine, pielea dumneavoastra va fi mai sanatoasa si mai plina de vitalitate.

Cerealele integrale sunt, de asemenea, bogate in vitamina B (B2 si B3), care ajuta la mentinerea sanatatii pielii. Este indicat sa consumati cat mai mult grau integral, fulgi de ovaz si orez complet si evitati cerealele rafinate, ca painea alba, faina alba si orezul decorticat.

Cerealele integrale si germenii de grau contin si seleniu, un antioxidant mineral care va ajuta sa limitati la maximum problemele cauzate de ultra-violete si va protejeaza de cancerul de piele. Zincul se regaseste si el in aceste produse, contribuind la mentinerea elasticitatii pielii si la protectia impotriva ridurilor.

Proteinele de buna calitate

Daca va lipsesc proteinele, parul, unghiile si pielea dumneavoastra sufera profund. Aceste substante esentiale se regasesc in carnea de pui, peste, oua, carnea de vita, branza, mazarea si fasolea uscata, naut, cereale si soia.

Ardeiul gras, susanul si semintele de floarea-soarelui sunt si ele bogate in proteine, fibre si substante nutritive prestioase.