Alimentele care va reintineresc!

Pierderea elasticitatii pielii, uscarea pielii, ridurile. Daca unele alimente au puterea de a va ajuta in lupta cu timpul, altele, in schimb, accelereaza procesul de imbatranire. Sa vedem care sunt cele care va reintineresc! Sa vedem care alimente intineresc si care nu, printr-un joc adevarat/fals.

Kiwi imbunatateste elasticitatea cutanata. Foarte adevarat!

Deoarece este foarte bogat in vitamina C, kiwi imbunatateste elasticitatea pielii si incetineste procesul de imbatranire a pielii. Datorita actiunii sale antioxidante, kiwi lupta impotriva actiunii radicalilor liberi, substante care accelereaza imbatranirea pielii. Trebuie sa mancati kiwi cat mai des cu putinta! Alte fructe care sunt bogate in vitamina C: grepfruitul, portocala, coacazele negre, mango, capsunile si pepenele.

Ciocolata favorizeaza imbatranirea tesuturilor. Fals!

Efectele benefice ale cicolatei asupra organismului sunt numeroase: anti-hipertensiva, foarte buna pentru moral, energizanta. Chiar si cacao incetineste procesul de imbatranire a pielii. De ce? Deoarece contine polifenoli si vitamina E, care lupta impotriva formarii radicalilor liberi – substante care favorizeaza imbatranirea cutanata. Substantele – flavonoizii pe care le contine – imbunatatesc densitatea si hidratarea pielii. Cata ciocolata trebuie sa consumati? Deoarece ciocolata va poate ingrasa, trebuie sa o consumati cu moderatie. Nutritionistii recomanda sa consumati un patratel sau doua pe zi.

Ouale fac pielea mai putin supla. Fals!

Este exact invers. Datorita continutului de vitamina A, ouale (mai ales galbenusul), imbunatatesc supletea, hidratarea si mentinerea sanatatii pielii. De asemenea, vitamina A protejeaza si dermul de razele ultraviolete. Previne si aparitia ridurilor. Trebuie sa mancati intre 3 si 5 oua pe saptamana.

Zaharul intareste mecanismele de aparare ale pielii. Fals!

Dulciuri, patiserii… Pentru a avea o piele cat mai frumoasa, trebuie sa interziceti consumul acestor alimente care cotin foarte mult zahar! Excesul de zahar impedica colagenul din derm sa se reinnoiasca intr-un mod corect, ceea ce duce la pierderea elasticitatii pielii, si a rezistentei acesteia impotriva factorilor agresivi. Fructele, desi contin zahar nu sunt incluse aici. Deci, daca vreti sa fiti frumoase, mancati cat mai putine dulciuri!

Varza ne protejeaza de riduri. Adevarat!

Verde, rosie, alba, conopida, de Bruxelles sau broccoli: varza  este arma ideala antirid! Este foarte bogata in vitaminele A, C si E, antioxidanti care combat radicalii liberi responsabili de imbatranire. De fapt, toate alimentele cu frunze verzi sunt foarte eficace deoarece contin vitamina B9, indispensabile reinnoirii pielii, si siliciu care intervine in producerea de colagen. Puteti sa o mancati cruda ca sa nu isi piarda vitaminele. Daca o preferati fiarta, incercati sa o fierbeti pe vapori. Mancati cat mai des posibil.

Vinul accelereaza formarea radicalilor liberi. Fals!

Vinul nu accelereaza procesul de imbatranire al pielii. Din contra, il franeaza! Surprinzator? Nu ar trebui sa fie, deoarece strugurii contin polifenoli care sunt antioxidanti mai puternici decat vitamina E. Nu depasiti 3 pahare de vin pe zi, barbatii, iar femeile 2 pahare pe zi!

Morcovii deshidrateaza epiderma. Fals!

Deoarece sunt bogati in betacaroten, morcovii previn deshidratarea epidermei ( parte superficiala a pieli).

Fructele de mare protejeaza celulele cutanate. Adevarat!

Fructele de mare, ca si scoicile si algele previn procesul de imbatranire al pielii. Acestea sunt foarte bogate in seleniu, un oligoelement care protejeaza celulele cutanate de oxidare, prevenind de asemenea si imbatranirea. Trebuie sa le mancati cel putin o data pe saptamana.

Uleiul de nuca previne imbatranirea pielii. Adevarat!

Deoarece este bogat in Omega 3. Trebuie sa il utilizati combinandu-l cu uleiul de masline, jumatate/jumatate. Puteti sa il inlocuiti cu ulei de rapita.

Somonul este arma ideala in lupta anti-rid. Adevarat!

Si somonul este foarte bogat in Omega 3, luptand foarte eficient impotriva pielii uscate, prevind aparitia ridurilor. Contine de asemenea acizi grasi esentiali pe care corpul nostru nu reuseste sa le produca singur. Si alti pesti sunt la fel de bogati. De exemplu: tonul, heringul, sardinele, etc. Este foarte recomandat sa inlocuiti carnea cu pestele si sa il consumati cat mai des!