9 alimente care va fac mai frumoasa

Kiwi, guava, coacaze negre, varza, ceaiul verde, somonul, inul… Cateva alimente bogate in micronutrimenti au puterea sa va faca mult mai frumoasa! Acestea imbunatatesc elasticitatea cutanata, incetinesc formarea ridurilor si va dau stralucire fetei! 
Fructe bogate in antioxidanti. Bogate in apa, in antioxidanti, in vitamina C si in betacaroten, fructele contribuie la imbunatatirea elasticitatii pielii si ii confera stralucire. Vitamina C in special, stimuleaza sinteza colagenului in epiderma, amelioreaza microcirculatia, previne „stricaciunile” provocate de soare si repara efectele stresului. Ce fructe trebuie sa alegeti: vitamina C este prezenta in toate fructele, dar mai ales in citrice, kiwi, guave, papaya, mango, in coacazele negre si in fructele rosii. Cum trebuie sa procedati: consumati-le de mai multe ori pe zi. Acordati o zi in mod regulat numai fructelor ca sa va umpleti de vitamine. Puteti adauga in lista avocado, prune sau nuci. 
Uleiurile care va fac mai frumoase. Uleiurile care sunt bogate in Omega 3, intretin si regenereaza celulele. Acest acid gras esential protejeaza pielea, stopeaza procesul de distrugere celulara provocat de soare, ne fac pielea mai rezistenta, ii amelioreaza elasticitatea si ajuta la incetinirea aparitiei ridurilor. Unde le gasiti: in uleiul de rapita, nuci sau in.  Atentie: Omega 3 sunt foarte fragile si sunt neutralizate in aceste uleiuri in caz de exces de Omega 6. Omega 6 sunt prezenti in uleiurile de floarea soarelui, de porumb, struguri, deci limitati-le aportul. Consumul: 2, 3 lingurite pe zi. 
Privilegiati alimentele care au un indice glicemic scazut. Evitati: painea alba, pastele, orezul alb, produsele de patiserie, dulceturile. Toate aceste alimente contin zaharuri papide, deci un indice glicemic ridicat. Privilegiati urmatoarele alimente: orezul integral, lintea, ciocolata neagra cu indice glicemic scazut. Trebuie sa stiti un lucru: cu cat alimentele sunt mai ferme (pastele, cartofii), cu atat sunt mai greu de digerat si cu atat indicele lor glicemic este mai scazut. 
Mancati mai multe alimente alcaline. In timpul digestiei, alimentele genereaza substante bazice si/sau acide. Pentru a functiona corect si pentru a preveni imbatranirea pielii, corpul nostru are nevoie de un Ph constant situat in jurul cifrei de 7. Ce trebuie sa faceti: adoptati strategia 70/30 la fiecare masa, adica 70% alimente alcanizate (fructe, legume proaspete) si 30% alimente acidifiante (carne, oua, paste, branza, paine, faina). 
Varza si legume cu frunzele verzi. Legumele cu frunzele verzi, pe langa faptul ca mentin pielea intr-o stare foarte buna, prin aportul lor de vitamine, antioxidanti si minerale sunt indispensabile pentru sanatatea tubului nostru digestiv. Ce trebuie sa consumati: spanac, varza, broccoli, ridiche, iarba grasa, napi, plantele aromatice (patrunjel, oregano, rozmarin, cimbru, busuioc). 
Consumati peste gras. Somonul, macroul, heringul, sardinele, ansoa, anghila, contin in cantitati mari Omega 3, unul din cei mai puternici antiinflamatori naturali care actioneaza direct asupra structurii colagenului. Acest acid protejeaza pielea ii imbunatateste elasticitatea, si incetineste procesul de aparitie a ridurilor. Un alt atu: sunt bogati in vitamina A, indispensabila unei bune protectii a pielii. 
Descoperiti semintele de in. Dupa unii nutritionisti, semintele de in contin in cantitati mari omega 3, care favorizeaza productia de colagen. Consumati semintele de in macinate. In fiecare zi trebuie sa consumati 2, 3 lingurite de seminte pe care le puteti presara pe salate, pe supe sau pe celelalte feluri de mancare. 
Ganditi-va la alge. Fierte sau crude, algele contin saruri minerale si oligoelemente: iod, fier, magneziu, calciu, fosfor, seleniu… O singura lingura de alge aduce aportul necesar organismului de micronutrimenti indispensabili metabolismului. Sunt bogate in antioxidanti care stopeaza procesul de imbatranire al pielii. 
Beti ceai verde. Ceaiul verde contine cantitati importante de antioxidanti (polifenoli si flavonoizi) care favorizeaza regenerarea celulara in interior, protejeaza pielea, o fac mai putin vulnerabila agresiunilor mediului. Consumati 3, 4 cescute de ceai verde pe zi.