Unde gasim cei mai benefici antioxidanti?

Antioxidantii impotriva bolilor cardiovasculare. Pentru a va proteja inima, antioxidantii sunt esentiali. Acestia lupta impotriva radicalilor liberi care ataca celulele inimii, impiedicand oxidarea grasimilor.
Respiratia si oxigenul provoaca oxidarea si stresul oxidativ. Apoi stresul, fumatul, excesul de zahar sau de grasimi in sange accentueaza denaturarea celulelor sistemului cardiovascular. Putem conta pe antioxidantii alimentari pentru a ne proteja inima si arterele.
Carotenoide pentru inima. Carotenoidele sunt pigmenti vegetali de culoare galbena, portocalie, rosie – exista peste 600 de tipuri in natura! In sangele uman se afla doar patru: doua carotenoide, licopenul si luteina. Licopenul este cel mai eficient impotriva radicalilor liberi. Pigmentii portocalii au numeroase functii antioxidante si protejeaza impotriva cancerului, a degenerarii maculare survenite datorita inaintarii in varsta, a imbatranirii cutanate, fara restrictii de consumare.
Vitamina E pentru circulatia sangvina. Vitamina E se afla in uleiurile vegetale, nuci, cerealele integrale si in legumele cu frunze verzi (salata, spanac). Ele au ca rol principal protejarea membranei celulare. Vitamina E favorizeaza circulatia sangelui, in special daca aceasta este combinata cu alte molecule antioxidante: Vitamina C sau betacaroten.
Vitamina C impotriva stresului oxidativ. Vitamina C se afla in fructe, in citrice in special, dar si in legume. Vitamina C este cel mai cunoscut antioxidant dar si cel mai eficient. Aceasta reduce stresul oxidativ, actioneaza ca un adevarat medicament impotriva bolilor cardiovasculare. Un suc de lamaie, o portocala si un kiwi pe zi aduc aproape 400mg de Vitamina C.
Polifenoli impotriva grasimilor rele. Polifenolii sunt prezenti in numeroase fructe si legume, in unele condimente precum scortisoara, in mirodenii ( cimbru, rozmarin), in unele bauturi precum ceaiul, vinul rosu, berea si in ciocolata. Oamenii de stiinta i-au grupat in mai multe categorii: flavonoizi – cei mai cunoscuti –  si acizi fenolici, stilbeni. Flavonoizii ii gasim in fructe, legume, vin, ceai si in cacao. Acestia impiedica oxidarea grasimilor si lupta impotriva radicalilor liberi. De unde contributia lor in prevenirea bolilor cardiovasculare, amelioreaza circulatia sangvina.
Ciocolata si ceai pentru inima. Ce bucurie sa aflam ca si ciocolata este bogata in flavonoizi! Acestia au un rol asemanator aspirinei, in reducerea coagularii sangelui, diminueaza riscul blocarii arterelor – responsabile pentru infarct. Iata care sunt antioxidantii benefici pentru inima:
  • Vin rosu, vin alb;
  • Fructe si citrice;
  • Legume rosii, portocalii si galbene: morcovi, ardei, rosii, varza rosie;
  • Ceai: rosu, negru, mai ales verde – fara zahar;
O idee de meniu antioxidant:
Mic dejun: ceai verde, o portocala, un bol de cereale integrale cu lapte smantanit;
Pranz: salata amestecata: rosii, varza rosie, pui asezonat cu ulei vegetal; un fruct de sezon, o ceasca de ceai;
Cina: supa colorata ( morcovi, rosii, ardei sau alte legume); orez integral; un ceai verde si o tableta de ciocolata neagra.
Antioxidantii si imbatranirea. Si daca secretul tineretii fara batranete se afla in farfurie? Introduceti in meniul zilnic minerale si vitamine! Descoperiti cu ajutorul nostru care sunt antioxidantii care va ajuta sa luptati impotriva imbatranirii.
Vitamina C intervine in formarea colagenului (compus care da rezistenta si elasticitate pielii). Consumati zilnic cel putin unul din urmatoarele fructe, la alegere: un kiwi, o portocala sau doua clementine, un grepfruit, un mango sau 125g de capsuni. Sau beti un pahar de suc natural de citrice.
Vitamina E care ajuta la regenerarea celulelor le putem gasi in:
  • Uleiul din germeni de grau;
  • Uleiul de floarea soarelui;
  • Migdale, alune;
Seleniul se afla in:
  • Fructe de mare (homar, creveti);
  • Nuci, alune, migdale;
  • Ciuperci;
  • Peste;
  • Cereale integrale;
  • Usturoi;
Si nu uitati – evitati tot ceea ce agreseaza pielea, in special razele UV ( obligatoriu folositi o crema de protectie solara daca va expuneti la soare) si fumatul (fumatul imbatraneste pielea si o face mai vulnerabila).