Trucuri dovedite stiintific pentru a uita de foame (partea I)

Stomacul dumneavoastra protesteaza de fiecare data cand incercati sa il privati de ceea ce crede ca i se cuvine, in cantitatile cu care l-ati obisnuit. Organismul dumneavoastra iese la atac in momentul in care simte ca mancarea este mai putina, chiar daca ati redus voit consumul, si elibereaza cantitati mai mari din hormonul grelina, responsabil cu pofta de mancare, pentru a va convinge sa il alimentati. Nu cedati! Chiar daca suntem cu totii echipati cu acest sistem de protectie anti-regim, exista modalitati prin care putem reusi.

Proteine de dimineata

Proteinele sunt digerate si absorbite mai greu. Prin urmare, senzatia de foame nu vine la fel de repede ca atunci cand consumati alte clase de nutrienti. Este important sa mancati alimente bogate in proteine, precum iaurtul degresat sau albusul de ou, dar este important si cand le mancati. Cercetarile au demonstrat ca cel mai bine este sa va incepeti ziua cu un mic-dejun bogat in proteine si va veti simti satula mai multa vreme decat daca ati manca aceeasi cantitate la pranz, sa zicem.

Cu nasul la purtare

Se pare ca numai daca mirositi mancarea, creierul poate fi pacalit sa creada ca ati mancat. Un studiu a concluzionat ca subiectii care au inhalat miros de menta o data la fiecare ora au consumat pe saptamana cu 2 700 de calorii mai putin decat in mod obisnuit. Alte studii au evaluat mirosurile de banana, mar si vanilie si au obtinut rezultate asemanatoare. Asadar, daca va vine sa mancati din cauza stresului, luati o lumanare parfumata si, acoperindu-va nara stanga, inhalati numai pe nara dreapta, pentru a activa regiunea cerebrala unde sunt procesate emotiile. Este posibil sa reusiti sa diminuati stresul si apetitul.

Nu dati vina pe cartofi

Toata nebunia aceea cu regimurile fara carbohidrati a facut din cartof unul dintre cele mai prapastioase alimente pentru dieta. Ceea ce, pur si simplu, nu este adevarat. Amidonul pe care il contin rezista foarte bine enzimelor care produc digestia. Prin urmare, cartofii devin mai greu de digerat, raman in intestin mai multa vreme si amana instalarea senzatiei de foame. Aveti grija, totusi, cartofii trebuie consumati fierti sau la cuptor, nu prajiti, pentru ca uleiul in care au fost pregatiti nu este indicat.