Sfaturi pentru a evita mancatul intre mese

Obiceiul de a rontai cateva ceva intre mese este daunator pentru mentinerea unei greutati corporale perfecte. De aceea, va recomandam cateva solutii pentru a evita sa mancati in pauzele dintre mesele principale.

Faceti o baie. Incercati sa evitati gandul la mancare facand o baie relaxanta, cu spuma, in apa calduta. Apa calda va va potoli cu siguranta pofta de mancare.

Plecati la plimbare. Iesiti in parc sau la cumparaturi. Departe de bucatarie, in aer liber, veti uita ca va este foame.

Spalati-va pe dinti. Gustul pastei de dinti este foarte neplacut in combinatie cu orice aliment. Astfel, spalandu-va pe dinti atunci cand simtiti nevoia sa rontaiti ceva, va veti cenzura apetitul si timp de o ora veti putea ignora senzatia de foame.

Beti apa. Beti un pahar mare de apa, o ceasca de cafea decofeinizata cu putina scortisoara sau o cana de ceai fara zahar. Aceste bauturi reduc senzatia de foame si va fac sa amanati momentul mesei pana la ora stabilita.

Respirati profund. La fel ca si exercitiile fizice, obiceiul de a respira profund va fac sa uitati senzatia de foame cu care va confruntati si va incarca organismul cu oxigenul atat de necesar.


Stati la soare. Lumina soarelui va poate ameliora starea de spirit (plictiseala, stresul, despresia sunt, adesea, factori care va indeamna sa mancati atunci cand nu este nevoie), va stimuleaza simturile si va indeamna sa va indreptati atentia catre exterior si nu catre nevoile proprii.

Dansati. Nu numai ca dansul va alunga gandul foamei, dar va si ajuta sa ardeti intr-un mod distractiv cateva calorii pretioase.

Dormiti. O jumatate de ora de odihna va poate indeparta de la tentatiile mancarii. In plus, somnul este foarte recomandat pentru a va mentine o silueta perfecta.

Mancati mai des. Unele persoane reusesc sa manance mai putin… mancand mai des. 5-6 mese pe zi, mai frecvente dar mai reduse ca volum, pot tine in frau senzatiile de foame incontrolabile care apar pe parcursul zilei. Alegeti alimente care va satura rapid si pe termen lung, ca merele, cartofii, morcovii, portocalele.

Nu va uitati la televizor. Este un lucru demonstrat ca sederea in fata micului ecran incurajeaza o alimentatie nesanatoasa si ingerarea unui aport excesiv de hrana, mai ales ca publicitatea facuta in timpul emisiunilor si a filmelor este in mare parte dedicata unor produse alimentare.

 Doresti sa slabesti sanatos? Invata din experientele mamicilor din forumul Dieta si sanatatea!