Senzatia de foame nedorita

Aparitia brusca a unei senzatii acute de foame catre sfarsitul diminetii este un semn clar al unui mic dejun insuficient sau inexistent. Masa esentiala in economia unui regim de viata sanatos, micul dejun este insa ignorat adesea din lipsa timpului sau a poftei de mancare la orele matinale.

Ce trebuie facut a o include intre mesele principale si a evita astfel foamea subita dinaintea pranzului?

Nevoia de hrana matinala

Daca nu cumva aveti obiceiul de a manca mult si consistent la ore tarzii (ceea ce nu este oricum recomandat), resursele dumneavoastra de hrana sunt epuizate dimineata, in jurul orelor 6-7. Iar acest lucru este o consecinta normala a faptului ca s-au scurs deja aproximativ zece ore de la ultima dumneavoastra masa. In tot acest timp, organismul dumneavoastra, chiar daca functioneaza „cu incetinitorul” in timpul somnului, a cheltuit cea mai mare parte a rezervelor sale energetice.

De aceea, aveti nevoie de masa de dimineata.

Si totusi, exista foarte multe persoane care ignora micul dejun, preferand sa se trezeasca mai tarziu si sa se grabeasca direct catre serviciu. Alte persoane, nu resimt deloc senzatia de foame la primele ore ale diminetii. In sfarsit, altii prefera sa-si pacaleasca foamea band o cafea.

Foamea de la ora 11

Persoanele care nu mananca suficient la micul dejun sau care ignora total aceasta masa, se confrunta foarte adesea cu o foame subita si de nestapanit in jurul orelor 11. De obicei, aceasta senzatie de foame este potolita cu cateva sticks-uri sau covrigei, cu un corn sau o gogoasa cumparata de la magazinul din colt. Strategia este insa gresita. Aceste alimente satura, este adevarat, dar au un continut extrem de sarac in nutrienti esentiali si, in plus, contin o multime de elemente de care nu aveti nevoie (prea mult zahar sau sare, grasimi trans, aditivi, coloranti etc.).

Astfel, faptul ca ati ratat o masa, va face sa evitati, de fapt, doua. Foamea subita se potoleste rapid cu alimente pline de calorii goale, dar va impiedica sa mancati, asa cum ar fi normal, masa de pranz de la ora 12.

Ajungand seara acasa, veti manca mai mult decat aveti nevoie, desi cina ar trebui sa fie o masa usoara.

Ce-i de facut?

  • Incercati sa mancati macar o tartina cu margarina si gem sau miere la micul dejun, alaturi de cafeaua de dimineata.
  • Pentru ca totul sa va fie mai usor, pregatiti-va de seara masa de dimineata: un ou fiert, un sandvis cu sunca slaba de pui gata preparat, o salata de fructe pastrata intr-o caserola.
  • O solutie rapida, la care puteti apela oricand, este laptele cu cereale. cumparati cereale integrale, asezonate cu fructe si seminte de in, de floarea-soarelui etc. Puneti intr-o farfurie portia de cereale, turnati deasupra laptele, bagati amestecul la micro-unde si, in cateva secunde, aveti gata preparat micul dejun.
  • Daca nu graba de a ajunge la serviciu va impiedica sa mancati la micul dejun, ci lipsa poftei de mancare, trebuie sa fiti pregatiti pentru aparitia foamei bruste dinaintea pranzului.
  • „Inarmati-va” cu cateva fructe proaspete sau uscate, alune sau fistic sau macar cu un sandvis de acasa, pentru ca foamea sa nu va indemne sa mancati fara discernamant.
  • Un suc de fructe, un iaurt sau alt lactat sunt alte solutii de a va potoli foamea subita.