Rolul acizilor Omega 3 in sanatatea noastra!

Cum va puteti face plinul de Omega 3? Acest nutriment cu virtuti de necontestat il putem gasi in soia, peste si multe alte alimente. Dar nu este suficient sa stim unde se ascunde! Trebuie sa ne echilibram aportul de acizi grasi si sa ne cunoastem necesitatile. Asadar, ca sa nu gresiti cititi acest articol!
Respectati-va nevoile!
Omega 3 sunt acizi grasi, numiti esentiali: corpul nostru este incapabil sa ii produca. De aceea este vital sa furnizam acesti acizi organismului nostru prin intermediul unor alimente. Trebuie sa consumam esentialul din familia Omega 3: acidul alfa linoleic (ALA). Datorita enzimelor din organismul nostru  acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexanoic (DHA),  poate fi fabricat cu ajutorul ALA dar in cantitati mici. De aceea aporturile recomandate de EPA si DHA nu sunt atat de ridicate ca in cazul acizilor ALA.
Aporturi recomandate in cazul acizilor grasi Omega 3
  Barbati  Femei 
Acid alfa linoleic (ALA)   2,5g/zi  2g/zi
 Acid docosahexanoic (DHA)  0,25g/zi  0,25g/zi
  
Atentie: si alti acizi grasi au un rol deosebit de important in special acizii Omega 6, pe care ii putem gasi in uleiul de floarea soarelui. Nu trebuie sa existe un dezechilibru intre Omega 6 si Omega 3. Raportul ideal intre cei doi este de cinci. Trebuie sa consumam deci in jur de 10g/zi de Omega 6 si 2g/zi de Omega 3.
Unde se ascund acizii Omega3?
Exista Omega 3 de origine vegetala sau  Omega 3 de origine marina. Cei de origine vegetala ii gasim in uleiul de nuca, de soia sau in margarina care contine uleiuri vegetale. Omega 3 de origine marina gasim in peste, in special in pestii grasi precum scrumbie, hering sau somon. Heringul si somonul au cea mai mare concentratie de Omega3.
Iata cateva alimente in care putem gasi Omega 3:
Alimente   Portie % pentru femei   % pentru barbati  
 Ulei de nuci  10 ml  60%  48%  ALA
 Ulei de rapita  10 ml  40%  32%  ALA
 Nuca uscata  20 g  60%  48%  ALA
 Boabe de in  10 g  100%  80%  ALA
 Spanac  150 g  10%  8%  ALA
Omega 3 va vor intari vasele sangvine, va vor subtia sangele, creste rezistenta la infectii.
Omega 3 si copiii. Indispensabili in dezvoltarea creierului, acizii grasi Omega 3 trebuie sa fie prezenti in farfuria copilului de la o varsta frageda. Omega 3 ii ajuta pe copii in dezvoltarea sistemului nervos si a vederii.
Omega 3 si sarcina. Acum, mai mult ca niciodata, acesti acizi sunt deosebit de importanti pentru moralul mamei, pentru dezvoltarea sistemului nervos al viitorului bebe. De asemenea Omega 3 ajuta la prevenirea depresiei dupa nastere dar si la prevenirea nasterii premature.
Omega 3 si menopauza. Acesti acizi amelioreaza calitatea vietii femeii aflate la menopauza, reduc tulburarile de dispozitie dar si bufeurile de caldura.
Omega 3 si depresia. Una din cauzele depresiei este dezechilibrul alimentar, adica lipsa acestor acizi grasi. Consumati Omega 3 pentru a va ridica moralul! Omega 3 actioneaza asupra starii noastre emotionale putand preveni numeroase tulburari printre care si depresia. Omega 3 actioneaza ca o raza de soare  asupra moralului!
Omega 3 si inima. Azi virtutile Omega 3 pentru inima sunt bine cunoscute. O alimentatie bogata in acizi grasi esentiali este primul gest pentru evitarea bolilor cardiovasculare.


Omega 3 te mai ajuta si sa faci fata stresului de zi cu zi. Consumand somon si carne de rechin poti preveni stresul oxidativ care iti afecteaza buna functionare a organismului. Consumand alimente care contin Omega 3 puteti combate efectele negative ale fumatului, a poluarii sau a expunerii prelungite la soare.


In afara de afectiunile deja amintite Omega 3 sunt benefici si pentru alte boli cum ar fi cancerul, astmul bronsic, diabetul, reumatismul sau osteoporoza.