Reguli de aur pentru un regim reusit (II)

Exista o moda si pentru regimuri. Acum ceva vreme era suficient sa nu mai mancam paine si scapam… Mai tarziu, trebuia doar sa ne ferim de grasimi… Mai nou, odata cu sutele de teorii legate de sutele de metode de slabit, nu e nevoie decat sa bem zeci de litri de apa pe zi, sa ne hranim o saptamana numai cu supa de varza, sa mancam numai in functie de grupa sanguina, de pH, de fazele lunii, de zodie, de…, de…, de… 

Fie ca functioneaza sau nu, toate aceste metode au un oarecare farmec, daca asta ne intereseaza la ele… Dar noi cautam rezultate. De aceea va impartasim legile nescrise ale unui regim reusit, cele care conteaza cu adevarat.

Mizati pe constanta si pe consistenta!

In mare, cam 10% din caloriile pe care le consumati sunt utilizate pentru digestie. Acesta este si motivul pentru care majoritatea expertilor ne sfatuiesc sa mancam mai multe mese mici pe zi, in loc de trei mese mari. Din pacate, cercetarile care sa sustina aceasta idee nu prea exista. Chiar si la un calcul simplu, daca incercati sa sustineti un regim in care trebuie sa va limitati la 1 200 de calorii pe zi, ar insemna ca, in 24 de ore, cele sase mese ale dumneavoastra s-ar reduce la mai nimic consistent. Starea perpetua de foame in care va veti afla nu va va fi in niciun fel de ajutor.

Cu cat va va fi mai foame, cu atat este mai probabil sa gasiti tot felul de scuze pentru mese neprogramate, care sa va dea peste cap tot regimul. Important este sa nu ajungeti sa suferiti de foame, pentru ca atunci sunteti mai vulnerabila.

Atunci, ce-i de facut?

Important este sa va obisnuiti cu un program constant de alimentatie. Nu schimbati numarul de mese de la o zi la alta. Un studiu din Marea Britanie a aratat ca femeile care au avut acelasi numar de mese in fiecare zi au consumat mai putine calorii decat cele care aveau un program de masa haotic. Mancati sanatos, incluzand in alimentatie fibrele si proteinele cu ardere lenta. Acestea sunt cele mai bune pentru a va feri de perioadele de foame acuta si contin si mult mai putine calorii.

Pentru a combate mai bine senzatia de foame, alegeti gustari precum iaurtul degresat cu fructele proaspete sau un ou fiert tare cu paine integrala prajita. Sunt mai sanatoase si va vor tine de foame mai multa vreme.