Regimurile de slabit si constipatia

Alimentatia necorespunzatoare, stresul, obiceiul de a manca pe fuga, de a ocoli cele trei mese principale si de a manca dispoportionat in raport cu nevoile noastre nutritionale, toate acestea pot duce la modificarea tranzitului normal si la aparitia problemelor digestive, intre care se numara si constipatia.

Un regim de slabit se poate adauga acestor date, complicand si mai mult situatia.

Dar aceste afectiuni nu trebuie privite ca niste fatalitati, mai ales ca exista reguli simple ce pot inlatura neplacerile legate de functionarea tranzitului.


Constipatia si regimurile de slabit

Anumite regimuri foarte restrictive limiteaza considerabil numarul caloriilor si nu furnizeaza suficiente fibre pentru a permite functionarea in bune conditii a functiilor digestive. Fibrele joaca insa un rol primordial in reglarea tranzitului, contribuind la hidratarea materiilor fecale si facilitand astfel inaintarea scaunului in intestin.

Atentie la falsa constipatie

Prin definitie, un regim de slabit ne procura o cantitatea mica de calorii si, prin urmare, un slab volum alimentar. Astfel, daca regimul este bine adaptat nevoilor noastre, provoaca o diminuare a scaunelor, asociata adesea incorect cu simptomele constipatiei.

Cum putem evita constipatia?

Nu optati pentru un regim prea strict care, in afara problemelor legate de aparitia constipatiei, poate antrena unele carente nutritionale importante, mai ales daca este urmat pe termen lung. Dimpotriva, alegeti un regim echilibrat, care sa va asigure:

  • Un aport suficient de proteine (peste, carne, oua, branza), pentru a asigura buna functionare a muschilor. 1,3-1,4 g de proteine pentru fiecare kilogram al greutatii corporale sunt necesare zilnic. Daca, de exemplu, aveti o greutate de 60 de kilograme, aveti nevoie de 80 g de proteine pe zi.
  • Vitamine si minerale sub forma de fructe si legume, pentru a evita carentele.
  • Fibre, pentru a facilita tranzitul intenstinal. Acestea se obtin din fructe, legume, fructe uscate, cereale.

De asemenea, este bine sa respectati o anumita igiena de viata. Printre acestea, consumul a 2 litri de apa pe zi este o regula absolut esentiala. Nu uitati sa faceti si exercitii fizice zilnic, aproximativ 30 de minute.