Planificarea meselor pentru o sanatate de fier

Vreti sa scadeti in greutate, sa va simtiti mai energica, mai sanatoasa, mai libera? Este momentul sa schimbati modul in care mancati! Daca doriti sa introduceti in alimentatia dumneavoastra si a familiei dumneavoastra un plan de alimentatie care sa fie si echilibrat, si sanatos, si hranitor, nu trebuie decat sa fiti atenta la cateva aspecte deloc complicate.

Frecventa meselor

Cei mai multi specialisti sunt de accord ca ar trebui sa mancam de cinci-sase ori pe zi. Ar trebui sa existe trei mese importante si inca 2-3 gustari, care sa ne mentina in forma pe parcursul zilei. De asemenea, un astfel de plan de alimentatie ne mentine un metabolism ridicat, ceea ce preasupune si arderi mai intense. Explicatia este foarte simpla. Organismul nostru incepe sa depoziteze grasimi in momentul in care nu primeste suficienti nutrienti si nu se urmeaza un program de alimentatie coerent, pentru a se asigura ca are rezerve, atunci cand va fi nevoie. Asadar, cel mai bine este sa ne hranim imediat dupa ce alimentele de la masa anterioara au fost digerate complet.

Calitatea meselor

O masa echilibrata si sanatoasa presupune alimente care asigura o cantitate suficienta de calorii de calitate. Fiecare dintre noi avem nevoie de proteine, carbohidrati si grasimi nesaturate, in fiecare zi. Regimurile care nu contin alimente din fiecare clasa nu sunt indicate. Organismul dumneavoastra are nevoie de acestea pentru a va asigura ca primeste cantitatea de minerale si vitamine de care are nevoie pentru a functiona. Spre exemplu, carbohidratii sunt utili in functionarea creierului. Daca renuntati la acestia, functiile creierului incetinesc si pot aparea probleme. Este ca si cum o masina nu ar mai avea benzina.

Un regim usor de tinut

Majoritatea regimurilor sunt draconice, ceea ce le face foarte greu de respectat. Acesta este cazul in special pentru acele regimuri care reduc cantitatile de alimente foarte mult, incat organismul aproape ca nu mai primeste nutrienti. In loc, ati putea incerca sa adaugati legume, carnuri usoare, fructe, grasimi sanatoase sau produse lactate dietetice. Acestea va pot ajuta sa va mentineti organismul sanatos in perioadele dintre mese si regimul va putea fi respectat mai usor.